pátek 12. ledna 2024

Hezký nový rok

Dobrý den, milé čtenářky a milí čtenáři tohoto blogu! Chci vám všem popřát, i když se zpožděním, všechno nejlepší do nového roku, hodně zdraví a radosti. Ať vám život nenakládá víc, než umíte unést.


Po dlouhatánském pooperační volnu jsem 2. ledna nastoupila zase do práce. Tři předvánoční dny nepočítám, ty byly plné setkání s lidmi a u počítače jen krátce. Nutno přiznat, že osm hodin u počítače mému zraku příliš nepřidává, po dvou týdnech seznamování se s konsolidačním balíčkem se víčka začala bránit zánětem. Takže zase trochu očního klidu.

Tak si tady dnes jen uložím pár vzpomínek na vánoční a novoroční čas. Chtěla jsem to udělat už minulý víkend, ale znáte to...

Celý advent jsem se radovala z velikého červeného adventního kalendáře Rituals a taky z bílých andílků, které jste už viděli. A Ježíšek mi sbor ještě doplnil. Domečky se mi začaly tak mimovolně hromadit a ještě asi nějaké přidám, ty dřevěné jsem malovala na podzim, svítící jsou i Ikea od loňska, keramický věžák přinesl muž z firemního dobročinného jarmarku.

Stihli jsme TO! Začali jsme péci o stříbrné neděli, ale meta 13 druhů cukroví byla dobyta!

letošní novinkou byly citrónové crincles a košíčky s kávovým krémem, obojí se zařazuje na seznam pro příští rok

A u vánočky jsem se zase zapletla s videem, rovnou ze šesti, ale s technickými potížemi a zapatlaným mobilem od zastavování. Musím si koupit plastelínu a trochu potrénovat ;-)


Stromeček byl nakonec narůžovo s peříčkovými křídly a spoustou ptáčků
a taky spoustou dárků, asi jsme byli hodní ;-)

Na Štědrý den obědváme pravidelně hrachovou polévku a vánočku. Už loni jsme přidali šneky
taky si mažete vánočku máslem?

O svátcích mne baví převlékat stůl, vytáhneme starý jídelní servis po manželových rodičích a taky broušené sklo

a upečeme krůtu, kterou jíme až do Silvestra. Celý týden nemusíme přemýšlet co budeme jíst - přece krůtu - plníme vinnou klobásou, brusinkami a kaštany. A pak jednou s rýží, jednou s kaší, jednou se sýrovou omáčkou a nudlemi, atd., variant je nekonečně až po polévku z pečené krůty nebo pomazánku

A na Silvestra tradičně prokládaný puding, zvaný u nás blaf a letos poprvé domácí veka

recept dám nakonec příspěvku, jen se po nich zaprášilo

a pro radost a pro štěstí jsem na Novoroční stůl vytvořila pár prasátek
pár plastových koulí, ouška z odstřižků flísu, knoflík a očička fixou, taková blbina, ale udělala radost


Stihli jsme i výstavu v jabloneckém muzeu 

je celoroční v novém pavilonu, tak můžete přijet i v létě

S novým diářem věřím, že budeme mít lepší rok

A nelenila jsem a 6. ledna jsem provětrala i tříkrálový svícen


Děkuju vám všem za podporu v minulém roce a doufám, že tento bude lepší! MUSÍ!

Opatrujte se, Vaše Eva

P.S. Slíbený recept na veku, který jsem našla na Instagramu u topcakestudio





3 komentáře:

  1. Evi, měli jste se náramně. Díky za tip na výstavu, ta by mne bavila. Taky pletu vánočku ze 6 pramenů. Už to dávám zpaměti, ale dřív jsem trénovala nasucho se šálami :o)
    Měj klidný rok, plný zdraví a pohody. Zdraví Jitka

    OdpovědětVymazat
  2. Evi, moc ráda tě tady vidím a hlavně zjišťuji, že u vás bylo všechno sváteční tak, jak má být!
    Taky jsme letos motala ze 6, zjistila jsem, že těsto které mám na tuhle vánočku není vhodné (asi moc bohaté :o)).
    Měj se moc hezky, pa Helena

    OdpovědětVymazat
  3. Lezarts
    Přeji Ti, aby ten nadešlý rok, byl hlavně prožít v pohodě a ve zdraví!!!
    Měli jste vydařený program i oslavy Vánoc! Co jsi napekla a navařila dobrot!

    OdpovědětVymazat