sobota 14. ledna 2023

Porcelán

Dobrý den, milé bloggerky a milí bloggeři!

Dlužím ještě poslední příspěvek s tématem Vánoc, který už jsem předminule nakousla.

Předloni jsem se zamilovala do vánočního porcelánu, koukal na mne z mnoha stránek lifestylových časopisů a pak i z výlohy libereckého obchodu Potten & Pannen - šlo o sadu Toys Delight od Villeroy & Boch




To je taková nádhera! Ale cena odpovídá značce a až by měl jeden strach, že něco rozbije

Ani firma Rosenthal nezahálela a vyrazila s vánoční kolekcí, dokonce již po několikáté s českou stopou výtvarnice Renáty Fučíkové


A ještě před vánočními svátky roku 2021 jsem objevila kolekci Perníčky od českého tradičního výrobce, porcelánky Leander. A někdy uprostřed listopadu jsem si usmyslela, že by bylo pěkné na adventní snídaně pořídit perníčkový, smetanově bílý porcelán.

Porcelánka měla zrovínka nový eshop a tak jsem 15/11 objednala a také hned zaplatila. Zhýčkaná rychlými nákupy za pandemie jsem vyhlížela balík a těšila se, že s prvním adventem si dopřejeme nové hrníčky. Ale ouha,  Eshop potvrdil přijetí platby 15/11 a pak se nic nedělo až 28/11 přišel email s fakturou a avízem o odeslání balíku Českou poštou. Ta překvapivě už v úterý 29/11 balík do ruky přivezla, zboží bylo špičkově probaleno bublinkovou folií, ale nastala zrada: místo dvou snídaňových sad byla v balíku jen jedna. Našla jsem tedy na webu eshopu kontakt a poslala email a protože jsem už byla v adventní náladě, tak jsem ani neprudila, jen jsem poslala upozornění, že místo dvou objednaných sad dorazila jen jedna. 30/11 dostávám emailem zprávu, že chybějící zboží bude doposláno a tak pokračuju v těšení se na předvánoční víkendové snídaně. Už v tuhle chvíli jsme si říkala, že je divné, že vnitřní kontrolní systém nevyhodnotí, že odesílaný balík neodpovídá hmotnosti objednaného zboží, a že v mailu není ani jedno empatické slovo omluvy:


A čas běží, advent pádí, u nás se přestavuje a maluje. Ale to mi nebrání ve večerních procházkách po facebooku, kde náhodou zahlédnu reklamní sdělení výrobce perníčků, že měli adventní trh s fotografií spousty hrníčků a misek, z nichž některé už dávno měly být u nás doma. Ozývám se tedy na facebooku a dostávám poměrně přívětivou reakci, že bude prošetřeno. Nelením a píšu znovu na kontakt, že od slibu doposlat zboží už uplynulo 12 dní. Druhý den ráno dostávám opět strohý email, že zboží mi bylo 12. prosince doposláno. Vyhlížím poštovní auto a 19. prosince nevydržím a píšu další email a dostávám odpověď - balíček byl odeslán přes zásilkovnu (co na tom, že první byl podle mého výběu balík do ruky od České pošty, ještě ke všemu vybrali alzabox na největším jabloneckém sídlišti, který byl před svátky beznadějně vytížený) a v případě potíží mám už tedy kontaktovat zásilkovnu. To, že paní Vachelová Zásilkovně předala moje telefonní číslo s překlepem a bez emailu způsobilo, že jsem v aplikaci zásilku neviděla a ani avízo mailem nepřišlo. Protelefonovala jsem na několikrát možná 2 hodiny s velmi vstřícnou podporou Zásilkovny, než jsme chybu napravili. A pak hurá - zboží dorazilo 21. prosince do Alzaboxu a já si ho mohla vyzvednout.

Porcelán je nádherný, jsem z něj nadšená a láká mne pořídit další kousky

Foto z oficiálního webu leander.cz

Jen mne zaráží, že od firmy,působící v segmentu relativně luxusního zboží, dostává zákazník velmi neluxusní prodejní zážitek. Ten servis by měl vypadat jinak, aby se zákazník chtěl vrátit. Asi jsem naivní, ale do poslední chvíle jsem si myslela, že v balíčku naleznu třeba alespoň cedulku se slovem omluvy, dokonce jsem si naivně myslela, že v tom předvánoční čase, by se tam mohla objevit i jedna porcelánová ozdoba, která v kolekci také je: 

Foto z oficiálního webu leander.cz

A tak jsme si po nákupní martýriu neužili adventní snídaně, ale vánoční a povánoční:




Cukroví to na třídílném kabinetu také moc slušelo


Vstup do roku 2023 jsem si vylepšila o dávivý kašel, který mne nechce opustit. První pracovní týden jsem raději zůstala doma, abych nákazu neroznášela, stačí, že jsem nakazila maminku. Od pondělí už do práce chodím, ale na hlasivkách mi sedí cosi, co mi překáží v mluvení a kašlu stále, i když už míň. Podobně, jako paní z obchodního oddělení porcelánky, jsem zažila hned v pondělí  další rozčarování, tentokrát z našeho IT. Přestože měli u odcházející kolegyně přenastavit telefonní číslo až 16. ledna, tak to udělali promptně hned na Tři krále. Takže mi tu způsobili mrzení, jako by už nestačilo, co se při výpovědi odehrává mimo to.

Tak se opatrujte, Vaše Eva, potkávající se se spoustou slonů v porcelánu (nebo z porcelánu?) 




6 komentářů:

  1. Evi, vybrala si moc krásný porcelán a bude ti roky sloužit. Chápu, taky bych čekala omluvu či pozornost jako odškodné. Škoda, příště se asi obrátíš jinam. Je dobře, že si tu dáváme vědět i tyhle příhody. Já bude "chválit" jeden hotel...
    Přeji příjemný a hlavně zdravý víkend. Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Lezarts

    Také mám moc ráda tento styl porcelánu! Hned den začíná veseleji, když se snídá z takové krásy☀️
    Zato služba této firmy nic moc, nevím zda bych měla odvahu si od nich objednávat, raději bych si to šla koupit osobně.
    Přeji, rychlé vylepšení zdraví a kompletní vyhoštění kašle!!!
    Dodám ještě přání, aby se rok 2023 vydařil v plném zdraví🥂

    OdpovědětVymazat
  3. Dobrý deň, mám podobnú skúsenosť, tiež som si od uvedenej porcelánky objednávala, sú to asi 2 roky, 4 ks rôznych tanierov. Už pri vyzdvihnutí v zásielkovni sa mi zdal balík nejaký ľahký, no po rozbalení to bol šok, lebo miesto štyroch tanierov tam bol iba jeden. Hneď som písala mail, na ktorý mi druhý deň odpovedali, že ich to mrzí a ihneď mi posielajú zvyšné 3 taniere. Keď ani po týždni žiadne oznámenie o odoslaní, tak som písala ďalší mail, na ktorý prišla po 2 dňoch strohá odpoveď, že baličky na expedícii boli na PN kvôli covidu, a taniere mi na druhý deň odošlú. Aj odoslali. S obavami som si po pár mesiacoch, pred vianocami, objednala od nich ešte raňajkovú súpravu Perníčky. Prišla mi po 10 dňoch, našťastie v poriadku. Je to škoda, lebo majú nádherné produkty a takýmto nespoľahlivým servisom prichádzajú o zákazníkov.
    Pekný večer Vám prajem.

    OdpovědětVymazat
  4. Člověk by to sám udělal jinak a myslí si, že je to samozřejmost a očekává to tak i od druhých. Bohužel to u nás tak nefunguje. Ještě se stále máme co učit. Hlavně, že ses dočkala. Přeji, ať vše dobře slouží. A krásný leden přeji))) Eva

    OdpovědětVymazat
  5. Dobrý večer Evi, porcelán je moc krásný, taky jsem ho okukovala. Co ale vůbec hezké není je chování firmy, po takové zkušenosti už bych od nich nic nechtěla. Přeju hodně zdraví, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  6. Evi, taky jsem překvapená. Čekala bych, že u tohoto druhu zboží bude servis bezchybný. Stát se může, ale ani se neomluvit a nechat se urgovat už mně přijde neuctivé k zákazníkovi.
    Měj se. Jitka

    OdpovědětVymazat