pátek 30. prosince 2022

Vymalované Vánoce

 Dobrý den, milé bloggerky a milí bloggeři, celý prosinec utekl jako voda a na blogu není jediný nový příspěvek. Nebojte, nic strašného se nestalo, jen se naše stavební práce protáhly víc, než jsem si přála. Jak už víte z předchozích příspěvků, hned po návratu od moře nás opustil plynový kotel a my jsme se ještě rozhodli posílit nezávislost na plynu krbovými kamny. A tak se spustila lavina: sehnat kotel i s firmou, nechat převložkovat jeden komín, odpojit anténní svody a jednu část svést po fasádě, maminčino připojení předělat na internetové, naučit babičku spustit v televizi aplikaci Skylink, aniž by vymazala nastavení přístroje, přesvědčit paní v kamnářství, aby zamluvená kamna, na které původně nechtěla zálohu,neprodávala nikomu dalšímu (protože my jsme nezaplatili za fakturu, kterou jsme ale vůbec nedostali), nechat vyvložkovat druhý komín, sehnat kamnáře a připojit kamna, nakoupit a složit dřevo a nakonec pozvat malíře…. A protože čas neběžel, ale pádil, tak malíř mohl přijít až po třetí adventní neděli.

Takže žádná adventní výzdoba, žádné pečení a chystání, protože malovat se mělo v kuchyni a v obýváku. To jsou místnosti, kde máme spoustu věc, které teď bylo potřeba zabalit a schovat doslova po celém domě.  A pak je zase přinést a vybalit. A tak jsem ve středu 13. prosince po práci začala předvánoční přípravy. Za to odpoledne jsme umyla 3 namrzající okna, tedy 72 stran tabulek, pověsili jsme záclony, navzpírali bedny s knihami a na čtvrtý advent uhnětli první těsta - moc nám to nešlo od ruky, můj muž si udělal při smažení sýra pořádnou spáleninu od vystříklého oleje a já se při krájení másla řádně řízla do palce, inu nešikovné maso musí pryč, jak říkala babička. 

Ale nakonec jsme přípravy dohnali, sice většina dekorací zůstala v krabicích a některé bedny zůstaly nevybalené, ale Ježíšek přišel a bylo nám hezky.

Letos červená a zlatá a taky Big Ben, londýnský autobus i taxík

Andílci z Modrobílé linie



Štědrý večer může začít

Na štědrý den v poledne hrášková
A šneci 

A vánočka

Sama motala z osmi , musím si to ale napsat, podle videa mi to jde jak psovi pastva

Čtvrtá adventní neděle a gospel u sv. Anny


Adventní kalendář jsem poctivě otevírala do příchodu malířů, a zbytek vyloupala až na Štědrý den ráno


Košíčky se slaným karamelem

Krůta měla letos 7,9 kg


Máme nový talíř na cukroví, ale o porcelánu bude zvláštní post

 
Vítejte ve vymalovaném

Máme nový betlém s jabloneckými dominantami, jen figurkami jsme nebyli schopni pořídit stojánky

Večery s ohněm


Zůstal mi dlouhý seznam toho, co jsem ještě letos chtěla stihnout, nezvládla jsem ušít ani tradiční vánoční drobnosti, moje mykina zůstala rozešitá a další dvě, co měly být pro maminku pod stromem, jsou ještě ve štůčku. Myslela jsem, že se vrhnu na patchwork, abych byla připravená na jarní brněnskou výstavu, ale skutek utek.
Ale svět se nezbořil. Ač se o to jiní pokoušejí.

Tak doufám, že vy jste všichni v pořádku a opatrujte se
Eva
P. S. Ježíšek nám nadělil divadelní přestavení v libereckému malém divadle, vánoční příběh







 





1 komentář:

  1. Tedy Evi!!! Podle fotek bych neřekla, že přes vás ta lavina skutečně protekla. Mákli jste si! Přeji pohodový dnešek i celý nový rok! Helena

    OdpovědětVymazat