pátek 2. září 2022

Fruta

 Dobrý den, milé bloggerky a milí bloggeři!

Nejsem zrovna prototypem hospodyňky, která zavařuje často. Ale občas neodolám pokušení a i letos jsem pár skleniček naplnila. 

První dávka vznikla tak trochu neplánovaně. Hodně nám na zahradě vykvetla mahonie. Taky vám od mala říkali, že jsou ty kuličky jedovaté? Když se dobře povaří, tak nejsou... V anglicky mluvících zemích, o kterých tvrdím, že udělají džem ze všeho, se pod názvem Oregon Grape zavařuje jako želé. Stihla jsem obrat keř dříve než ptáci a naplnila 8 skleniček.

obrázek jsem si vypůjčila tady: https://backyardforager.com/oregon-grape-mahonia-packs-sour-punch/ 

a ještě recept:
na 9 šálků mahonie 1 šálek vody

5 šálků cukru

2 polévkové lžíce brandy (dali jsme stylově whisky)

mahonii dlouze svařit s vodou a cukrem, propasírovat, aby se odstranila zrníčka, přidat alkohol, naplnit skleničky a horké zavíčkovat.


Druhá zavařovací seance byla už jen opakováním předloňské. Dostali jsme misku aronie a už léta ji nakládám jako brusinky ke svíčkové.

1 kg aronie

60 dkg cukru

1/2 lžičky mleté skořice, 3-4 rozdrcené hřebíčky

1/2 lžičky kyseliny citronové

všechno svařit na požadovanou hustotu a na závěr malá sklenička rumu

A na závěr, před víkendem,  ještě jeden recept z posledního čísla časopisu Gurmet - hruškový/jablečný francouzský koláč. Rychlovka, kterou určitě ještě letos zopakuju:



Opatrujte se, z poprázdninové kuchyně Vaše Eva




3 komentáře:

  1. Také jsem vždy byla přesvědčená, že jsou kuličky na mahonii jedovaté 🤔. Letos ji máme obsypanou, tak to se ptáčci pomějí.

    OdpovědětVymazat
  2. Tak jsem zase chytřejší)))) a obdivuji všechny, kteří zavařují. Já ne, u nás to baví manžela))))

    OdpovědětVymazat
  3. Evi, tak to by mne nenapadlo - zavařovat plody mahonie. Koukám a zírám. Já je na zahradě nemám a na jaře je manžel s babi přesazovali, ale uschly. Pokud ještě nějaké zůstaly, ráda vyzkouším.
    Zdravím z pracovního pekla :-)
    Jitka

    OdpovědětVymazat