pondělí 1. srpna 2022

Inu, svět je malý a o náhody tu není nouze

Dobrý den milé bloggerky a milí bloggeři! V červnovém příspěvku jsem psala o pivoňkách a o pivoňkovém šátku. Je z dílny Silky Gang a je nádherný, až je mi líto ho nosit....


Ale kromě toho, že je je to dárek od manžela, krásný, hedvábný, má za sebou schovaný jeden dávný příběh, o kterém netuší ani v Silky Gang... Kdybych uměla psát, vyšvihla bych tady teď letní povídku.

Na naší zahradě se nikdy nesejdou pohromadě, ale obojí mám moc ráda


Dávno, před 40 lety, jsem chodila do tanečních. A jak už to v tom věku bývá, vznikla láska veliká, romantická, dlouhodobá, intenzívní. Jmenoval se Honza, černovlasý, vysoký. Náš rozchod po asi čtyřech letech nebyl ani dramatický ani teatrální, nějak jsme se jeden druhému při studiu, jedna v Praze, druhý v Brně, prostě poztráceli.


Ale svět je malý a o náhody tu není nouze (a kdyby jen jedenkráte). Střih do roku 1990. Ležím v porodnici ve Frýdlantě a můj muž, toho času sloužící základní vojenskou službu u Prahy, jede za mnou a za čerstvě narozeným synem,  bere autem spolusloužícího vojáka, který jede za rodiči do Jablonce. A jak se tak chlapci baví, zeptá se ten jablonecký toho jihlavského, koho, že si z Jablonce vybral za ženu... Jestli ji náhodou taky nezná :-) Jasně, ten spolusloužící voják byl Honza. Netušila bych, že se mohou potkat a bylo to asi překvapení pro všechny zúčastněné. Ještě, že nenabourali.

A znovu střih, do jara 2022. V magazínu Ona, který vychází v pondělí s MfDnes, jsem si přečetla článek o ženě, která chce češky naučit nosit hedvábí. článek je tady To příjmení mne zaujalo a vrátilo vzpomínky do začátku osmdesátých let, pár kliknutí po webu, nakouknout na obchodní rejstřík a bylo vlastně jasno. Svět je malý a o náhody tu není nouze, můj šátek pochází z dílny Honzy a jeho ženy. Mám v sobě vnitřní dobrý pocit, že žijí dobře, dělají krásné věci a i mně, ač o tom nevědí, udělali radost. Tahle myšlenka mi přináší úsměv na rty. Takové nečekané překvapení.... a tak až příště uvidíte Lontranda a Zubejdu, dobře poslouchejte pana Lustiga, který má v kufru tu jabloneckou bižu: "Inu, svět je malý a o náhody tu není nouze".




Krásné léto plné příběhů, Vaše Eva v myšlenkách před čtyřmi desetiletími (to snad ani není možné)

P.S. Honza má dnes narozeniny, tak milý Jene: Všechno nejlepší!


3 komentáře:

  1. Krásný příběh, krásný šátek, Evi!
    Měj pohodové dny, Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Lezarts

    Příběh, jako ta nekonečná 8! Vše se prolíná a potkává☀️

    OdpovědětVymazat
  3. To prostě nevymyslíš))))) Krásně se to čte a šátek je nádherný. Přeji krásný srpen. Eva

    OdpovědětVymazat