neděle 25. října 2020

Sifónový štůdl

 pékávala moje maminka hodně často. Dostala jsem na něj minulý týden chuť a doma taky přišel vhod, hnedle jsem pekla druhou dávku. Tak si tady ten recept rychle napíšu, než ho někde založím:



40 dkg hladké mouky

1 Hera

špetka soli

8 lžic bublinkaté vody (měla jsem Magnézii)

asi 9 menších jablek, nastrouhat (poprvé jsem loupala, podruhé už jen vyndávala jadřinec, vždyť pod slupkou je nejvíc vitamínů)

podle chuti rozinky a skořice


Z mouky, nakrájené Hery, soli a vody vypracujte na válu hladké těsto. To rozdělím na polovinu a postupně vyválím na tenko, položím nastrouhaná jablka, posypu rozinkami a skořicí, zavinu. S druhou polovinou udělám totéž. Oba záviny potřu rozšlehaným vejce a peču asi 20 minut na 170 stupňů. Maminka hotový propíchávala špejlí a sypala moučkovým cukrem.


Nějak mne to pečení uklidňuje, minulý pátek jsem pekla ještě tvarohové buchty, zadělala jsem je z kila a naplnila tvarohem s  rozinkami



Jsou to buchty s příběhem - nainstalovala jsem si twitter - protože jsem měla pocit, že se stává nějakým oficiálním informačním kanálem, kterým politici řídí svět - vždyť americký prezident zdá se, řídí přes něj zemi. A jak jsem se tak s tou platformou  seznamovala, narazila jsem také na aktuální informace, jak je to u nás v nemocnici - takový apel, proboha zůstávejte doma. Odepsala jsem na  něj, že víc než ruce-roušky-rozestupy-rozum už víc dělat nemůžu, ale že bych mohla třeba upéci pro lidi, kteří pracují s c+, slovo dalo slovo a buchty v krabici jsem odnesla tam, kde udělaly radost. A radost jsem měla i já.... 
Opatrujte se všichni, Vaše Eva - radostně, zmateně, nejistě....



4 komentáře:

  1. Tak to je super pomoc. Máš tam nahoře významné plus.
    Opatrujte se !!!

    OdpovědětVymazat
  2. Evi, takhle jsem šla s krabicí na jaře. Jak ta moje tak nepochybně i ta tvoje udělala radost.
    Štrůdl vypadá skvěle!
    Přeji hezké dny, Helena

    OdpovědětVymazat
  3. Evi, sifonové těsto neznám, vypadá to zajímavě :)
    A na buchtách si v nemocnici určitě pochutnali, věřím, že po tom zápřahu, co tam teď mají a hlavně asi ještě větší budou mít, nemají chuť stát po službě u trouby. Je to od tebe moc hezké :)
    Musíme vydržet a snažit se.
    Měj prima dny, Petra

    OdpovědětVymazat
  4. Tak těsto s bublinkami neznám Evo přiznávám! Ale zaujalo mne, protože podobné těsto dělávám, takže vyzkouším s těmi bublinkami.
    Kdyby mezi námi nebylo tolik lidí, kteří jen mrmlají a nedodržují nic, nešířilo by se to tak rychle a zdravotníci by se mohli nadechnout...Vše je v lidech a o lidech.
    A s buchtami jsi měla super nápad!
    Opatruj se.
    Ála

    OdpovědětVymazat