sobota 11. srpna 2018

Levandulové léto

Hezký sobotní podvečer milí bloggeři a milé bloggerky!  Právě dva týdny uběhly od vyhlášení give-away a tak jsem si řekla, že je  na čase vylosovat tři komentáře. 
Bylo vás právě devět a tak mi mohla posloužit historická účetní razítka:

a pak šel okolo můj muž a vytáhl následující čísla:


Prosím tedy autorky druhého (Helenu z SincerelyHelena), čtvrtého (Klárku ze Spolu u stolu) a osmého (Bohunku)  komentáře, aby mi nechaly na sebe adresu na mailu evajn@centrum.cz. Pošlu vám tu slíbenou levandulovou voničku. Děkuju Vám všem za milá slova, jsou pro mne důležitá.

Levanduli se letos dařilo, spoustu jsem jí nasušila, uvařila levandulo-meduňkové želé, a na sirup už na záhonu žádná  nezbyla ;-) Tak třeba z druhé sklizně ještě něco bude...
Levandulovo-meduňkové želé podle Evy Francové, Kuchařky zeSvatojánu:
100 g kvetoucí levandulové natě
100 g meduňkové natě
4 bio citrony nakrájené na kolečka
přelijeme 2 litry horké vody a necháme stát pod pokličkou aspoň 12 hodin

Potom scedíme a dobře vymačkáme. Přidáme 2 Gelfixy (od Dr. Otkera - moudré hlavy do pečiva, jak říkal můj táta) smíchané se 4 lžícemi cukru. Zahřejem a přidáme kilo cukru, povaříme 4  minuty a můžeme plnit do  sklenic. V originálu se ještě před koncem varu  přidává  zázvorová šťáva, ale zázvor doma nebyl, takže finito. Výsledná chuť je překvapivá - hodně mi připomíná anglické citrusové marmelády.

Mám za sebou týden dovolené, i tady v Jizerkách bylo vedro jak u  moře. Snažím se co nejvíc zrelaxovat a protože je to dovolená na zotavenou, tak od příštího týdne budu obden chodit na rehabilitaci.

Tak užívejte léto, Vaše tentokrát levandulová  Eva





4 komentáře:

  1. Holkam moc gratuluji a tobě přeji hodně zdraví ;)

    OdpovědětVymazat
  2. Jeeee, strašně, ale fakt strašně moc děkuju. Takhle jsem ještě nikdy nic nevyhrála. Jsi zlato!
    Pa, Klárka.

    OdpovědětVymazat
  3. Gratuluji všem výherkyním :o) a ty si užívej volna i rehabilitace.
    Ála

    OdpovědětVymazat
  4. Evi, udělala si mi (vlastně tvůj manžel) hezkou neděli! Mám radost!
    Sice jsem se zařekla, že už ne, ale to želé vypadá moc dobře...
    Ještě jednou moc děkuji, přeji krásné dny a mail následuje!
    Helena

    OdpovědětVymazat