středa 22. srpna 2018

Dovolená od A do Z

Dobrý den milí bloggeři a milé bloggerky! Za ty čtyři roky už to znáte, v červenci obvykle jedu na náhradní baterky, na blog skoro nepíšu a dodělávám  pod časovým tlakem roční závěrku. Jsem z toho tak vyšťavená, že už ani nejsem schopná kloudně naplánovat a zorganizovat dovolenou. A když do toho ještě přijdou taková vedra jako letos, tak je z toho "jen" domácí pobyt. Moje letošní dovolená byl skutečně takový relaxačně odpočinkový čas, asi jsem ho potřebovala.

18 kalendářních, 12 pracovních dní. díky všem mým spolupracovníkům, že vydrželi netelefonovat....
A přesto, že nebyla akční, můžu vám ji popsat od A do Z ;-)

A - andělské trumpety, durmany neboli datury dostaly zkraje léta zásah kroupami, takže listy mají jako síto, ale kvetou a voní
B - Beer Warehouse - liberecký podnik, kde se vždycky dobře najíte. Tak trochu v anglickém stylu a teď navíc vaří pivo a prodají ho i domů
C - Cukety (a lilky) - hlavně grilujeme
D -  Dan Brown: Počátek. Další z příběhů, knížku nemožno odložit na potom a když to čtu, tak jako Roberta Langdona vidím prostě Toma Hankse. Z vývoje umělé inteligence až mrazí...
E - eobuv.cz - vyzkoušela jsem poprvé eshop na boty, mám nové ortopedické pantofle. Objednáno v neděli odpoledne a v úterý dopoledne byl kurýr u nás
Durmany jsou prý jedovaté, ale vůně je omamná

F - Fuchsie si v horku lebedí, jen nesmí na úplný úpal
G - Grilování jsme si užili dosyta a koupili si novou kuchařku Gastrokroužek
H - Houpací síť v polostínu a knížka nebo tablet - joooo
CH - Chata Premierv Jizerských horách - doporučujeme pro klidný oběd, má nejkrásnější výhled na Jablonec
Houpací síť a nejoblíbenější pohled letošního léta, titulní strana kuchařky a terasa Chaty Premiér

I - Inspirace aneb přemýšlení o nových quiltech
J - Jungle Gin Bar and Restaurant - nový liberecký objev v úplném centru
K - Kněžmost, Kycol - obchůdek Uzenářství u Bejrů v Kněžmosti . Máte-li rádi domácí masné výrobky, měli byste se tam podívat. Určitě si dejte hovězí v pepři a pak všechno, co vám zavoní. Nakoupili jsme hned první dovolenkové pondělí a dobroty nám vydržely po celé dva týdny. Kycol jsme poctivě usušili (nejlepší je ho nepotřebovat)
L - Ledový čaj - moje letošní závislost.
obědová miska s trhaným hovězím, kuskusem a humusem z Jungle Gin Bar, chladící box v Kněžmosti a můj oblíbený časj

M - Mikyna - stylové liberecké bistro, vyzkoušeli jsme posnídat. *****
N - Nejbarevnější kuchařka, další přírůstek mojí kuchařkové sbírky. Kamu právě dopisuje další a tak už se těším
O - Ovoce - sklidili jsme jahody, maliny, ostružiny a prvních 5 jablek z nové malé jabloňky. Švestky jsou zatím na stromě, tady u nás je to spíš na pozdní sběr
P - Prostírání s levandulí - ostudně došité až letos, ale zase si můžu odškrtnout splněný úkol
Snídaňové topinky z Mikyny, přebal kuchařky od Kamu a došité levandulové prostírání

Q - Q burger bar - nejlepší jablonecké burgery široko daleko a ještě vám je přivezou až na zahradu!
R - Rehabilitace - když jsem napsala na blog, že nastupuju na rehabilitaci místo dovolené, znělo to vážně. Ve skutečnosti chodím do perličkové lázně a na lymfomasáž a moc si to užívám.
S - Sestřenice - grilování jsme si nejvíc užili, když dorazily moje dvě sestřenice s manžely. Príma večer. Jen Radko, příště musíme ještě asi zpívat, abychom trumfli sousedy. Jejich šedesátková oslava v sobotu drnčela ještě ve dvě ráno.
T - Tesco nákupy - v Liberci končí polovina obchodního domu Tesco, už budou mít jen potraviny, tak jsme si nakoupili drobnosti do kuchyně. Bude se mi stýskat po těch anglických věcech....
U - ubrousky - miluju letní stolování a papírové ubrousky nesmí chybět!
V - větrák, voda, vedro - bez komentáře
W - wunderlist.com - aplikace, která nahradí upomínací papírky a navíc se dají nákupní seznamy sdílet. Existuje i jako aplikace pro mobil.
X - eXport, JabloneX - Křehká krása. Jako každý rok jsme navštívili jabloneckou výstavu bižuterie.
plakátek k bižuterní výstavě, oběd od Q Burger Baru na naší zahradě a nová konvička na mléko z Tesco (ještě k ním mám etažer, který vám ukážu, až zase něco upeču )

Y - generace ypsilon - je něco, co mne trápí v práci a o čem musím přemýšlet i o dovolené. Jsou mladí ale chybí jim empatie, jsou vzdělaní, jsou sebevědomí (možná až moc), nepomohou, nepochválí, neusmějou se......a na yogu nedošlo ;-)
Z - Zmrzlinový dort podle blogu Sincerely Helena - pár surovin a takový efekt! Budeme opakovat!

Tak užívejte ještě léta, Vaše, už zase pracující, Eva

7 komentářů:

  1. Evi, ty jsi dobrá:) to je super článek. Volno sis užila podle svého. My měli letos ve škole hrozný rok, neviděla jsem světlo v nekončícím tunelu, nemohla jsem se dočkat prázdnin. Hned první den jsem odjela do světa , abych prostě v cizím prostředi zapomněla. 6 týdnů uteklo ani nevím jak. Byla jsem odpočatá. V pondělí se mi vůbec nechtělo, věděla jsem proč. Maraton opět začal, ale nedám se !!!!!
    Přeji ti krásné a poklidné (ne)pracovní dny.

    OdpovědětVymazat
  2. Začetla jsem se do Mikyny:) Díky za skvělý tip.
    Změnila jsem před měsícem stravu, tak se mi to hodí.
    Škoda, že bydlím tak daleko.

    OdpovědětVymazat
  3. Pěkná dovolenková abeceda. Vypadá to, že sis užila každé písmenko. A to je dboře :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Tak Evo, tvá písmenková dovolená se mi moc líbí a ono někdy je docela prima zůstat "jen tak" doma. Děkuji ti za tipy na dobré restaurace, do Liberce to nemáme daleko a scházíme se tam občas s kamarády. Musím se jich zeptat zda je znají!!
    Měj se co nejdéle pohodově a blaženě.
    Ála

    OdpovědětVymazat
  5. Evi, parádně zmapovaná dovolená! A mám velkou radost, že jsem mohla přispět posledním písmenkem...
    Hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat


  6. Je to nádherné jak se člověk může skutečně zabavit když má na zahradě kvalitní rolety. Já mám tak moc ráda ten stín v létě. Je to naprosto nedoceněné bych teda řekla, ale to je určitě i věc názoru. Někdo mi nedávno říkal že to může chytnout, to je jen kec ne?

    OdpovědětVymazat
  7. Můj manžel se konečně odhodlal a objednal z internetu ty rolety o kterých jsem mu říkala celý podzim. Já vážně nevím že těm chlapům se to stále musí opakovat, že oni nezačnou ty věci tka nějak dělat sami.

    OdpovědětVymazat