pondělí 27. srpna 2018

Včera neděle byla

Dobrý den milí bloggeři a milé bloggerky! Poslední srpnový víkend se konečně ochladilo (dokonce natolik, že v sobotu v Alpách nasněžilo a dnes ráno, tedy v pondělí, bylo na Jizerce mínus 4).

A tak v neděli konečně došlo na plánovanou cestu na výstavu do Prahy.
Jiří Kolář: Úšklebek století

druhé patro Paláce Kinských na Staroměstském náměstí, 16.5.-2.9.2018


Výstava je tematicky přizpůsobená padesátému výročí okupace, ale nejen takové koláže, muchláže a další výtvarná díla jsou k vidění. Škoda, že Národní Galerie nevydala nějaké pěkné plakáty, těšila jsem se, že si konečně doma nějakého toho Koláře pověsím.




z upravených stránek novin mne mrazilo

Výstava úžasná, končí tuto neděli 2/9, tak to ještě můžete stihnout.

Co mne zaskočilo, byl 20ti korunový poplatek v galerii za nepříliš reprezentativní toalety. To opravdu nemůže NG upravit prostory, aby to k něčemu vypadalo a aby se to vešlo i do poměrně pěkného vstupného (190,- CZK/dospělý)?

Výlet do Prahy jsme si zpestřili samozřejmě jídlem ;-) Kousíček od Florence, směrem k Masarykovu nádraží, zkrátka před bývalým Rudým právem na rohu vyrostlo Manifesto . Přední pražské restaurace, kuchaři, mladí designeři se střídají v průběžně se obměňující nabídce jídla, pití i designu. Byli jsme doslova uchváceni tím, jaký prostor se v takovém podivném koutě dá vytvořit za pomoci "obyčejných" kontejnerů a plachet. Prostor je kompletně bezhotovostní, bez platební karty to nejde, ale je to čisté a rychlé (a EET ;-)) To je normálně počin tohoto léta! Škoda, že si to nedokážu představit nikde jinde než v Praze. V Jablonci by takový formát nemohl fungovat, nebyla by ani dostatečná nabídka ani kupní síla. A v Liberci jsou rádi, když v létě mají na náměstí kupu písku a jeden věčně poloprázdný plážový bar.


náš nedělní oběd z argentiského stánku Gran Fierro
Hranolky od Faency - to musíte zkusit a ten kornout, který má misku na majonézu mne dostal, toto foto je z originálního webu Manifesto
Můj muž o Manifestu dosud neslyšel a tak o to bylo větší překvapení. A jako třešničku navrch jsme šli na kávu do kavárny, kterou sami neobjevíte. Super Trump Coffee je v prostoru hned vedle Spálené ulice. Vchod ze Spálené 15 byl ale uzavřený a tak jsme museli vejít zezadu od Opatovické. Zážitek. Zelená oáza a navrch dobrá káva. Jen nás asi po hodině vyhnala lehce psychedelická hudba, která byla stále hlasitější...


pár metrů od Karlova náměstí, taková klidná oáza
nedělní rodinná káva


Včera neděle byla, včera byl pěkný den....
Užívejte ještě léta a opatrujte se, Vaše Eva

3 komentáře:

  1. Výstava zajímavá ,Manifesto jsem v létě nestihla.
    A platící wc snad ani netřeba komentovat:( Naposled pro návštěvníky restaurace. ...tak to mě trochu nazvedlo :(((... A ceny jídel byly nemalé.

    OdpovědětVymazat
  2. Evi, na výstavu se chystám, pan Kolář mě nepřestává fascinovat. To placené WC tedy taky!!!
    Manifesto jsem ani já ještě nestihla, byly děti a byly nadšené!
    Děkuji i za typ na kavárnu a hlavně děkuji za dárek - vyzvednuto, balíček dorazil v pořádku s překvapivým obsahem (čekala jsem jen voničku v obálce! :o)). Moc děkuji taštičku využiju a ze skleničky ráda ochutnám!
    Přeji hezké dny, Helena

    OdpovědětVymazat
  3. Chtěla bych poděkovat za tip na Manifesto, spoustukrát jsou o něm četla, ale neměla jsem tušení kde přesně je a asi jsem ani netoužila si tam zajít. Po vašem přesném popisu jsem se tam v úterý vypravila a pochutnala jsem si. Díky! :)

    OdpovědětVymazat