středa 6. ledna 2021

Tříkrálové bilancování

 Dobrý den milé bloggerky a milí bloggeři!

Vánoce, Silvestr i Nový rok jsou za námi a před námi celý další nový rok (doufejme). Jak jsem psala v novoročním příspěvku, naordinovala jsem si celé dva týdny (!) bez počítače. Samozřejmě, že jsem na síti byla, informace jsou má droga, ale jen prostřednictvím mobilu - a na tom spoustu věcí neudělám a tady na něj tak dobře nevidím. Prosinec mne svádí každoročně k bilancování, letos snad víc než jindy.

Rok 2020 si budeme asi dlouho pamatovat, donutil nás zpomalit a uvědomit si, co je důležité. Naivně jsem si na začátku myslela, že bude startérem nových možností, zejména technologických. Zatím to ale vypadá, že se jedinou cestou z nastalé krize je neustálé vymýšlení nových a nových dotačních bonusů a zdravý rozum už asi utekl.

Jsem účetní, tenhle systém jsem potkala před 40 lety a asi hodně ovlivňuje moje uvažování - má dáti/dal, příjmy/výdaje. Dívám se takhle i na ten uplynulý rok. Vážně, měl i plusy:

-předloni jsem Ježíškovi psala, aby mi nic nedával, ale aby mi proboha nikoho nebral - DĚKUJU - splněno

- dostali jsme čas, který jsme spolu mohli strávit jako rodina, kde bych si pomyslela, že budu s maminkou celé dlouhé dny

- užili jsme si štěněcího věku naší hedvábné krásky

- vrátila jsem se ke knížkám, k šití

- dopřáli jsme si v obýváku řadu streamovaných koncertů

Ale mínusy přece jen převažují:

- za celý rok jsem byla 4x v Praze (já!, která tam bývám i čtyřikrát do měsíce), asi třikrát v Turnově a možná desetkrát v Liberci - a to je všechno

- jeden film - ještě v Letním kině

- omezený příjem, nervozita v pracovním týmu

- zrušený Prague Patchwork Meeting jen týden před začátkem, a taky bohužel na rok 2021

- žádné divadlo, žádná výstava - takové plány to byly - Bořek Šípek v Tančícím domě, Pasta Oner a Alfons Mucha na Kampě, v Galerii Sklenář Kryštof Kintěra, u Kinských Rembrand, faraoni v Národním Muzeu.....

- uvědomění si vlastní konečnosti a těžko zvládaný strach o blízké, o budoucnost, o jistoty

Jsem introvert, izolaci snáším docela dobře a lituju lidi, jako jsou naši obchodníci, kteří neustálý kontakt k životu potřebují jako sůl. A dobře vím, že všechno mohlo být ještě horší, zatím jsme v pořádku, máme vodu, teplo, jídlo.

Aktuální stav nenaznačuje nic dobrého, začalo se očkovat, ale na plebs dojde kdovíkdy a denní nárůsty pozitivních nálezů jsou už přes 17 tisíc. Prostě Babišův "best in covid" v praxi.


A protože blog slouží jako deník, vrátím se k posledním třem týdnům pomocí obrázků, abych si časem vzpomněla, jaké to bylo:

Dost času v prosinci jsem strávila u šicího stroje, byla jsem bezradná s vybíráním dárků, moc mi chybělo, že nemůžu pocourat po ulicích (Prahy) a posbírat nápady na trzích. Takže jsem se rozhodla část dárků vyrobit. Na rozcvičení jsem si spíchla úpletové šaty - dlouhá sukně a triko, už jsem takové měla, jen tyhle jsou zevnitř počesané, takže teploučké

Když jsem se pocvičila v navlékání overlocku, pustila jsem se do mikyny pro syna - tu látku s legem jsem opravdu v eshopu nemohla nechat ;-)

a protože od mala ten náš synek má rád postavičky z knížky Medvídek Pú, a protože pyžama pro dospělé se s nimi vyrábějí jen pro velké holky a v pánské velikosti prostě nejsou, koupila jsem šedý úplet a pustila se do aplikace

Ještě jeden dárek jsem ušila, ale fotku nemám - zatím. Legrace okolo byla veliká. Moje maminka doma nosí buď zástěry nebo v zimě trika a kamaše. Napadlo mne, že ušiju domácí oblek, koupila jsem zateplený úplet s třpytivými vločkami a podobně mentolový jednobarevný na kalhoty. Plán byl, že si oměřím nejoblíbenější triko a střihnu. Jako na potvoru maminka odmítala triko dát do koše na prádlo. Nakonec to dopadlo tak, že jsem si rychle poměřila velikost jeden večer, když usnula a nechala si ho na křesle. 
Ale překvapení ty kousky nakonec přinesly a já měla radost.

Stromeček jsme si letos ozdobili už 19. prosince, abychom si ho užili, když jsme byli doma. Ozdoby jsou bílé, stříbrné, bílo-zlaté a maličko růžovo-stříbrných. A peříčka na ptáčcích a andělských křídlech.


Můj muž upekl vánočku (a před Silvestrem ještě jednu)

Vánočních dekorací jsem vytáhla z krabic jen málo, andílky, betlémy. Na Štědrý den nám vykvetla amarylka - úplně poprvé, jsem z ní paf, dneska - na Tři krále rozkvete její třetí květ.



Trnkův betlém je u nás nový


26. prosince tradičně pečeme krůtu, ta letošní měla 9,5 kila a nadívala jsem tradičně vinnou klobásou a kaštany

před nadíváním je potřeba sundat hodinky, pamatujete si Mr. Beana?

a za 10 hodin je hotovo

Silvestr proběhl v poklidu, rachejtlí bylo o hodně méně a hlavně nám asi pomohl zákaz vycházení, i tak se ta psice docela bála a večer raději trávila v naší blízkosti



Dneska, na Tři krále bychom bývali měli psí oslavu, naší Sáře by letos bylo 15, tak aspoň rozsvítíme večer svíčku. Ale oslava bude, už příští týden - Reshmi budou dva!

Buďte v bezpečí, opatrujte se a snad už bude líp

Vaše Eva, s hlavou plnou bilancování





5 komentářů:

  1. Tak na třetí pokus; nejdou mi k tobě přidávat komentáře.

    OdpovědětVymazat
  2. Krásné Vánoce jste měli. Je vidět, ze jste si to užili. Tak hodně zdraví v tom novém roce )))

    OdpovědětVymazat
  3. Evi, zhodnotila si uplynulé měsíce (všichni to máme podobně), těžko říct, co budeme psát za rok!
    Vánoce jste měli parádní, nad velikostí krůty jsem málem padla :o)
    Šití skutečně perfektní!
    Moc tě zdravím a hladím tu obří chlupatou slečnu (jestli by se tedy nechala).
    Pa, Helena

    OdpovědětVymazat
  4. V každém z nás zanechal rok 2020 stopy, je těžké nevnímat obavy z roku nadcházejícího, ale musíme věřit v to lepší. I když dnešní prognózy jsou dost otřesivé...
    Evo, krásné dárky jsi ušila, obdivuji. Krásné svátky jste si prožili.
    Já už krůtu vcelku nepeču, kupuji jenom stehna, pro 11 lidí jsem jich měla 6 :-))) a ještě zbylo.
    Měj se co nejlépe.

    OdpovědětVymazat
  5. Evi, super bilancování, popravdě, já se za tím loňským rokem dost bojím otočit hlavu. A to tvoje šití, to je paráda. A hlavně gralutuji Reshmi (jak na ni voláte?) k narozeninám! Jana

    OdpovědětVymazat