pondělí 10. února 2020

Pomerančové uzly

Dobrý den milé bloggerky a milí blogeři! V únoru obvykle jednou či dvakrát dělám klasické plněné kynuté koblihy. Letos okolo mne proběhl recept, který jsem potřebovala vyzkoušet a hned se o něj s vámi podělím:

Pomerančovo tvarohové skořicové uzlíky

- původní recept je z loňského Apetitu a najdete ho zde: recept
já si ho sem přepíšu, abych ho za rok nemusela hledat

Na těsto:
nastrouhaná kůra z jednoho pomeranče
125 g cukru

pořádně promíchat v míse s kůrou, až máte oranžový cukr

plus
250 g hladké mouky
3 lžíce pomerančové šťávy - nakonec jsem tam dala všechnu z celého pomeranče
2 lžičky kypřícího prášku
špetka soli
250 g plnotučného tvarohu - měla jsem červenou Madetu
2 vejce

Olej na smažení, krupicový cukr se skořicí na obalení

Suroviny jsem v míse smíchala za pomoci elektrických metel - nevím, jestli to bylo tím, že jsem neměla "pádlo" z originálního návodu, ale vyrobila jsem takovou drobenku. Tu jsem ještě rukama prohnětla na lince a z lehce lepivé hroudy nožem nakrájela malé kousky - asi 40 kousků. Válečky z nich jsem trochu podsypávala hladkou moukou a jsem stáčela jako lano nebo jako uzlík a smažila ve fritéze. Ještě horké obalovala v cukru se skořicí.

Tak třeba vás nalákám. Ať se vám povedou
Opatrujte se, Vaše Eva, protentokrát z kuchyně





3 komentáře:

  1. Evi, smaženému se vyhýbám, ale vypadají skvěle!
    Přeji hezký a klidný den, Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Díky za recept, vypadají skvěle. j.

    OdpovědětVymazat
  3. Dělávala je moje babička, když zbylo těsto a došla povidla...Ráda na ně vzpomínám...Hezké dny. Věrka

    OdpovědětVymazat