čtvrtek 17. ledna 2019

Obrácený koláč s citrusy

Dobrý den milé bloggerky a milí bloggeři!

Na instagramu jsem o víkendu zahlédla fotografii koláče s citrusy, bohužel byl ale bez receptu a tak jsem zapátrala po internetu a našla tohle Recept od Cat and cook

Trochu jsem si ho poupravila a tady je výsledek:


  • 2 pomeranče (jeden vymačkat na šťávu, 1 oloupat)
  • 1 oloupaný grep
  • 1 oloupaná mandarinka
  • 30 ml vody
  • 50 g cukru krupice (pro příště nebudu svářet sirup, ale vysypu vymazanou formu cukrem, nebo použiju javorový sirup)
Na těsto:
  • 380 g hl mouky (měli jsme doma jen špaldovou)
  • 230 g cukru muscovado (nebo třtinového)
  • 6 velkých vajec (300 g)
  • 1 lžička prášku do pečiva
  • 4 lžíce máku - nemletého
  • Lžička soli
  • 120 g másla
  • Strouhaná kůra z 1 pomeranče - použila jsem sušenou kupovanou od Vitany)
  • 480 g řeckého tučného jogurtu (10% tuku) - měla jsem velký kelímek řeckého z Kunína 400 g, tučnost jsem neřešila
  • 50 ml pomerančové šťávy (čerstvě vymačkané)
Citrusy jsem oloupala a nakrájela na kolečka asi půl cm silná - v původní receptu je myli a kůru nechali, já si ji ošklivím kvůli chemikáliím, kterou jsou nastříkané a jsem přesvědčená, že žádné mytí nepomůže - tak udělejte, jak uznáte za vhodné.

Formu jsem lehce vymazala a vyložila pečícím papírem.
Svařila jsem vodu s cukrem na hustší sirup (přidala jsem trochu cukru s levandulí), trochu nalila do formy, poskládala citrusová kolečka a dolila sirupem

Do mísy navážit mouku, lžičku prášku do pečiva, mák a sůl.
Rozpustit máslo.
V jiné míse šlehejte vejce (celá) s cukrem a postupně přidejte kůru a šťávu z pomeranče do světlé pěny. Pak po lžících zašlehejte celý jogurt. A ve finále přidejte sypkou hmotu z první mísy a tenký pramínkem zašlehejte máslo (pro příště mám v úmyslu to máslo přidat k vejcím).
Těsto nalijte do formy na citrusy a pečte asi 40 minut na 170 stupňů.
Pod formu doporučuju dát plech, ten karamel mi vytekl

Na hotový koláč nedoporučuju spěchat, nechala jsem ho asi 15 minut vytažený na sporáku, pak otočila na talíř vrchem dolů a rozepla formu. Papír šel stáhnout docela dobře.

Dali jsme si se šlehačkou. V originále doporučují zakysanou smetanu a lemon curd - tak třeba příště.

Tak jestli do toho půjdete, přeju dobrou chuť
Vaše Eva s kuchyňskou utěrkou

P.S. a nakonec jsem našla i ten recept s obrázkem u kterého to všechno začal - tady je bez máku a na plech

2 komentáře:

  1. Vypadá to docela zajímavě. Já si teď dávám od pečení pokoj - přece jen jsem na konci roku toho sladkého snědla víc, než by bylo dobré ;-). Ale třeba časem....

    OdpovědětVymazat
  2. Evi, vypadá moc dobře, mám obrácené koláče moc ráda. Třeba bude příležitost ho vyzkoušet, ale většinou peču tak, aby hlavnímu strávníkovi (našemu Adamovi) chutnalo :o) S citrusy by si ho nedal, mě by chutnal moc...
    Měj hezký víkend, Helena

    OdpovědětVymazat