úterý 8. ledna 2019

Tříkrálový víkend

Dobrý den, milé bloggerky a milí bloggeři!

Krátký pracovní týden a hnedle zase víkend a ten nezvykle tichý, bez návštěv, bez synátora, který zůstal v Praze, taky bez Sáry (které by bývalo bylo právě na Tři krále v neděli 13 let)…

Čekávám na Tři krále jako na prvního posla zkracování tmy, moc to ještě vidět není, ale přece jen, už je jaro zase o krůček blíž i když u nás právě vládne bílá zima. A tak zatímco manžel shazoval, vyhazoval, odhazoval.... přinesla jsem z půdy tříkrálový svícen. Máme ho už dávno a tady na blogu jste ho už taky viděli... Kdysi jsme ho koupili za hranicí v Žitavě, měli tam daleko vyšší pyramidy, ale tahle na stůl úplně stačí.
A nechali jsme "kluky" proběhnout....

Nikdy jsem koledníky na Tři krále neviděla, tady u nás nepotkávám už ani tříkrálovou sbírku, ale z dětství si vzpomínám, že babička mívala nad futry K+M+B.... a můžeme si o tom myslet, zda je to Kašpar-Melichar-Baltazar, Christus mansionem benedicat nebo klíče-mobil-brýle. Zdalipak se ještě taková tradice dá obnovit?

Blíží se jarní patchworková výstava v Praze a tak jsem také musela na chvíli ke stroji

A vymýšleli jsme si, co budeme vařit, po svátečním hodování něco dobrého, třeba lehčího?
A tak v sobotu byla žemlovka - dělala jsem ji snad poprvé v životě (školní jídelny mi ji zprotivily), podle receptu Romana Vaňka ze zbylé vánočky s jablky a tvarohem a byla skvostná - jen to není fotogenické jídlo.... a v neděli byl králík na černo.

Zkusili jsme dosáhnout chuti, kterou mělo jídlo v Bistru de Papa u Jihlavy a myslím, že se to povedlo. Králík je v troubě dušený na kořenové zelenině, tymiánu a později se do rozmačkané zeleniny přidaly dvě lžíce švestkových povidel a asi čtyři lžíce nastrouhaného perníku. Doporučujeme!

A v nedělní podvečer jsem ke svačině udělala kakao

Kdybyste chtěli sněhuláky zkusit - tak buď hledejte na webu, nebo prostě vezměte párátko, spojte 3 marshmallow bonbony (měli jsme české Jojo), slané tyčky (měli jsme sýrové, ale klasika se bude asi míň lámat), nos jsem udělala zdobící tubičkou od Oetker a oči, zuby, knoflíky jsou čokoládovou polevou. Udělali nám radost, jak pěkně roztávali ;-)

Tak se opatrujte a přijďte zase někdy nakouknout, Vaše Eva, ještě od stromečku
P.S. Letos to do Hromnic nedá, vody bylo málo a už zasychá

3 komentáře:

  1. Patchwork obdivuji, v tom jsem nepolíbená :o).
    A ten dřevěný svícen je moc hezký.
    Přeji krásné dny, u nás již bez stromečku.
    Ála

    OdpovědětVymazat
  2. Evi, připomněla si mi advent v Drážďanech, tam je těchto dřevěných ozdůbek k vidění spousta.
    Králík musel být skvělý, žemlovku z vánočky asi nikdy neudělám - ona totiž nezbývá :o)
    Vzpomínka na Sáru nepochybně stále trochu bolí, naznačila si, že se u vás něco chystá... těším se na fotky!
    Přeji krásné dny, Helena

    OdpovědětVymazat
  3. Já u nás (na jednom z největších českých sídlišť) cestou z práce dneska koledníky, kteří vybírali na Tříkrálovou sbírku, potkala. Pravda, už nekoledovali, ale vraceli se do kostela,který je kousek od nás, ale i tak jsem přispěla.
    Patchwork se mi strašně líbí, ale trpělivost bych na to neměla. Loni byla u nás na Chodovské trzi výstava patchworku, byla jsem se podívat. Kde budete v Praze vystavovat vy? Klidně bych vyrazial zas.

    OdpovědětVymazat