pondělí 28. ledna 2019

Zabijačka

Dobrý den milé bloggerky a milí blogeři!
Dlouho jsem žila v přesvědčení, že lidé z města jezdí za zabijačkou na venkov. Sama jsem nikdy na takové akci nebyla. A pak jsem loni slyšela o zabijačkách v Praze a když se letos na internetu objevila Zabijačka na Hradě, bylo rozhodnuto, kde strávíme sobotu 26.

Po zasněžené dálnici jsme se probili do Prahy, cesta nám trvala skoro dvojnásobek obvyklé doby. Pluh jsme v našem směru neviděli, v protisměru jely dva u Boleslavi. Lepší to nebylo ani při zpáteční cestě, kde jsme u Mladé Boleslavi vjeli do bílé tmy a první pluhy viděli až v Jablonci, projeli tu tři, ale se zvednutou radlicí...







Tým kuchařů z restaurace Kuchyň v Salmovském paláci na Hradčanském náměstí připravil dlouhou řadu lahůdek. Díky pásce na zápěstí jsme mohli ochutnat, co hrdlo ráčilo. A tedy spíš co žlučník dovolil (už nikdy si nekoupím Taliány v prodejně Farmářský obchod v Centralu - to byla naše  čtvrteční večeře). Měli jsme jitrnice, jelítka, guláš, ovar, játra, šunku, krkovici... ale úplně nejlepší byly klobásy se zeleným pepřem a whisky... a na ty slibové s lanýžem jsme už ani nepočkali, nebylo je kam dát... S dopomocí čínského čaje Pu-erh jsem to zvládla.

Mimochodem znáte Pu-erh? Já jsem ho poprvé pila v Hong Kongu,  a když mi pak náš účetní vysvětlil, že je to skvělý čaj nejen na pití také na opláchnutí prstů při jídle (tam kde my používáme vodu s citronem, oni dávají na stůl tenhle čaj), tak jsem s ním doma začala vymývat i friťák. A k mastnému jídlu na něj nedám dopustit, pro mne lepší než pivo či panák. Nejraději mám jeho kombinaci s citrusy, kterou kupuju v Oxalisu pod názvem Pu-Erh Fittness.

Tak krásný poslední lednový týden, opatrujte se, Vaše Eva, začínající myslet na půst ;-)

3 komentáře:

  1. Evi, to musel být zážitek! Já byla na zabijačce naposledy ještě u mé babičky, no už je to asi 30 let. Ale dodnes to mám v živé paměti. Co by městské dítko jsem vždycky měla oči navrch hlavy, když ten den přišel. Jen na tu prvotní práci řezníka, na zabití, na to jsem opravdu koukat nemohla.....Můj muž by si tu kopu vepřových pochutin užil asi víc než já, ale třeba jiternici, tu mám moc ráda 😊
    Měj prima den, Petra

    OdpovědětVymazat
  2. Tedy Hrad mi jako místo pro zabijačku přijde zvláštní a ani bych ji tam nečekala. Ale nějakou zabijačkovou pochoutku bych si dala...
    Hezké dny

    OdpovědětVymazat
  3. Zajímavé místo na zabíjačku...
    Můj dědeček byl řezník, na prdelačce jsem vyrostla :o) Takže žádná vzácnost, i když teď už to je jen ve vzpomínkách.
    Evi, měj hezké dny, Helena

    OdpovědětVymazat