pátek 11. ledna 2019

Haute Couture Style a kalamita

Haute Couture jako podtitul módní přehlídky MADE IN JABLONEC. Tak už máme letos 10. ročník a já s maminkou jsme po šesté vyrazily na dámskou jízdu.


Druhý lednový čtvrtek prostě v Eurocentru v Jablonci nad Nisou patří bižuterii. A jaké to bylo?
Viděli (my všichni v sále) jsme:
 -16 bižuterních a šperkařských firem,
- 13 módních salónů a
- 7 uměleckých škol v 21 týmech. 
Uvádějící a zpívající Danielu Šinkorovou.
Miss České republiky.
Mnoho modelek a jednoho modela.
Za chvilku to vypukne, tradičně s patnácti minutovým zpožděním
Závěrečné defilé 

Nemůžu napsat, že to bylo špatné. Možné bylo špatné jen moje očekávání, když jsem viděla jaké téma "vysokou krejčovinu". Ona tahle přehlídka stejně nikdy nebyla o běžném oblečení, jde o prezentaci bižuterie, kolikrát až za hranici představitelnosti. Ale obvykle jsem tam viděla NĚCO, něco, co mne upoutalo, inspirovalo... a to se letos nedostavilo. Dvě moc pěkné řady večerních šatů představila společnost AG Plus ve spolupráci s návrhářem Petrem Kaloudou a společnost Misamo ve spolupráci s návrhářkou Jiřinou Tauchmanovou.
Tak tohle jsou moje favoritky, foto z facebooku, autor fotografie Šimon Pikous 


A tohle je řada AG plus, foto Facebook, autor fotek Petr Zbranek 


Zajímavé bylo využití umělých květin od firmy Moraviaflor. Ostatní modely mne nijak nezaujaly, vysoká krejčovina to nemohla být - copak by v rámci vysoké krejčoviny někdo ušil záložku u šatů strojem?
Foto Šimon Pikous, zdroj Facebook 

Ani předvádění modelů se mi moc nelíbilo - většina modelín měla nasazený výraz bez úsměvu, jakoby nepřítomný. Dříve, na přehlídkách bižuterie, modelky dávaly na bižuterii důraz, teď se na tom mole jen tak protočily, pohodily vlasy a šly. A ty co předváděly prádlo, jakoby z toho mola spěchaly, což ale pochopím....
Facebook, autor Šimon Pikous 

Facebook, autor Petr Zbranek 

Očekávání jsem měla i jiná - v Jablonci od pondělí napadlo dost sněhu, město dokonce vyhlásilo kalamitu! Inu myslím, že když se koná tak prestižní událost, tak by před výstavním sálem mělo být uklizeno, bez břečky - na večerní gala si umím představit i červený koberec! Koberec nebyl, jen ta břečka.... a tak přecházím k té kalamitě, kterou je Jablonec tento týden proslavený víc než bižuterií.

Když jsem byla malá holka, nesolilo se. Zato se často pluhovalo, vyhazovalo. Jezdilo se po bílé silnici, po sněhu. Bylo běžné, že prostě chodníky ve městě nejsou a řidiči jezdili opatrně a respektovali, že po krajích jsou chodci. Ale protože nic není jako dřív a pokroku se neubráníš, technické služby pluhují málo a víc sypou soli, která rozežírá boty a zvířecí packy, o posypání ledu štěrkem nebo pískem už také dlouho nikdo neslyšel. Místo lopat, košťat a hrabel je sůl a fréza. A tak máme město plné zasolené břečky, kterou teď odvážejí na deponii. Není tu kalamita, funguje hromadná doprava, v obchodech je otevřeno, chleba mají. Problém byl s elektřinou, protože popadalo mnoho stromů (ale dříve s prořezávalo okolo vedení). Problém je s kamiony, které se v kopcích nemůžou utrhnout a tím vytvoří na horských silnicích  zácpy. Jinak je tu zima, jak má být. My, domorodci,  jsme rádi, že napadlo až v lednu, ono nás nebaví vyhazovat už od října. A příroda aspoň dostane trochu té vody, vždyť naše přehrada byla 5 metrů pod normálem. A tak ten sníh nějak přežijeme a pak už přijde přece to jaro!

Tak se opatrujte, užijte si víkend, Vaše "kalamitní" Eva



2 komentáře:

  1. Někdy je lepší nic neočekávat:-) Už se mi to víckrát vyplatilo.
    Ať vás ten sníh moc netrápí. hezké sněhové dny přeje Eva

    OdpovědětVymazat
  2. Evi, vysoká krejčovina - moje dospělé děti se mi trochu smějí, když ě vidí prohlížet třeba sako za hodně tisíc bez podšívky, šité horkou jehlou... Asi moc pamatuju!
    A děkuji za zprávu od vás - už jsem si zvykla, že to co se prezentuje v médiích bývá od reality poněkud vzdálené...
    Tak se držte, zdravím z deštěm zalitého města! Helena

    OdpovědětVymazat