pondělí 28. září 2020

Švestkový hrníčkový

Krásné sváteční pondělí milí bloggeři a milé bloggerky!

Hrušky, jablka - to už tady bylo, takže zbývá poslední podzimní ovocná hvězda - švestky! Hledala jsem něco nového, protože upřímně řečeno, na kynuté klasické jsem neměla chuť. A tenhle recept splnil všechno, co jsem požadovala - je na plech, litý, hrnkový, s makem, bez vajec. Jediná jeho vada je, že se snad odpařuje ;-)

Máte-li chuť, recept je tady:

Připravte si vyloupané švestky, hrnek nemletého máku a drobenku (mouka, cukr, máslo).

Těsto:

1 hrnek hladké mouky (dala jsem špaldovou)

1 hrnek polohrubé mouky

1 vanilkový cukr

1 hrnek polotučného mléka

3/4 hrnku cukru (příště uberu)

3/4 hrnku oleje

1/2 prášku do pečiva

- všechno vymíchat do hladkého těsta a vlít do vymazaného a vysypaného plechu. Na těsto naskládejte švestky, zasypejte makem a drobenkou. Pekla jsem na 180 stupňů 15 minut a na 200 stupňů dalších 10.

Ať vám chutná, Vaše Eva, z bezpečí kuchyně



4 komentáře:

  1. Já byla tento víkend taky v kuchyni. Koupila jsem si novou vitrinu,tak jsem uklizela. Dneska vaření a pečení. Slavime Václava )))

    OdpovědětVymazat
  2. Evi, dělám hodně podobný, ale bez maku. Příště ho tam dám, manžel ho má rád.
    Děkuji za recept a přeji hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
  3. Evi, s mákem švestkový koláč neznám, ale určitě to musí být dobrota :)

    OdpovědětVymazat