neděle 13. září 2020

Prstem po mapě

 Dobrý den milé bloggerky a milí bloggeři!

Letošní rok nedovoluje svobodně vytáhnout paty a odjet, kam srdce ráčí... nejsme sice úplně zamčení, ale rizika vnímám jako vysoká a nedokážu je podstoupit. Tak jsem vytáhla knížky a vyrazila na cestu za kanál La Manche


Začala jsem bichlí Krysy jejího veličenstva od Tuvia Tenenborna. V anotaci je uvedeno, že  jde o  mimořádně vtipnou a alarmující zprávu o Británii v čase  Brexitu. Můj smysl  pro humor se s autorovým tedy nepotkal vůbec. Autor pátrá během celého svého putování po izraelsko-palestinském problému a přistupu Britů k němu. Celé mi  to nějak nedávalo smysl...

Chuť ke čtení jsem si spravila na třech knížkách Aleny Damijo - fejetonově vtipné postřehy a porovnání české a anglické reality, lehké čtení, které jsem si užila.

Během srpna mi také dorazila nová knížka Lenky Požárové, která v Londýně žila a pracovala. Těžko říci, co je to za žánr, je to trošku kuchařka, trošku cestopis, trošku průvodce - ale stýská-li se vám po tézemi za kanálem, je to dobrý lék na stýskání.

S nelibostí sleduju  nárůst pozitivně testovaných v České republice

vývoj ve mne budí obavy a nejvíc ze všeho mi vadí, jak jsme nedůslední, neorganizovaní, neukáznění, neohleduplní jeden k druhému. Za celé září mám přiděleno 8 pracovních směn, chvilku  to vypadalo, že se zahraniční obchod opět rozeběhne, ale poté, co se staneme premiantem Evropy v covidu, tak  bude zase po  naději. A to máme pořád štěstí, že je pěkné  počasí, můžeme si aspoň užívat zahradu a nemusíme sušit boty a připravovat hrabla na sníh. Asi nás čeká složitý podzim...

Opatrujte se, Vaše Eva v očekávání věcí příštích

4 komentáře:

  1. Evi, my jsme vyjeli. Právě jsem se vrátili z Kréty a nelitujeme! Bylo skutečně třeba nabrat energii a odpočinout si. A doma - mimo jiné obálka od tebe. krásná taštička a navrch šperk - moc děkuji!!!
    Měj pokud možno hezké dny, Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Evi, i my jsme vyrazili, stejně jako Helenka v září na Krétu. Lidí je tu velmi málo, mohu porovnat s loňskem, kdy jsme tu byli ve stejném termínu. Tady člověk dodržuje odstupy snadno.
    Evi, díky za tip na knížky.
    Měj prima dny. Petra

    OdpovědětVymazat
  3. Tak já bych jela hned. I jsem to měla v plánu. Ale manželova borelióza nám plány na sluníčko překazila. Tak taky čtu cestopisy a cestují s Lonely Planet.
    Dnes jsem měla ve schránce balíček. Děkuji moc za nádhernou taštičku a luxusní šperk. Přeji poklidnější dny. Eva

    OdpovědětVymazat
  4. My jsme sice uvažovali o italských horách, ale celkem bez problémů jsme je zaměnili za pár výletů z chaty a chalupy a plánujeme ještě Krušné hory (snad nám vyjde počasí a nezhatí nám to nějaká opatření)
    Na knížky od Aleny Damijo kouknu v knihovně...

    OdpovědětVymazat