pondělí 21. září 2020

Jablečný koláč s ořechovou drobenkou

 Hezký den, moje  milé bloggerky a bloggeři! Je podzim - tedy oficiálně až zítra - ale já mám chuť na podzimní pečení. Vzpomněla jsem si, že jsme si před časem v Albertu koupili koláčovou formu a tak jsem ji  dnes poprvé vyzkoušela.



Na těsto:

2 vejce a 100 g třitinového cukru vyšlehat a k tomu  přidat 100 g změklého másla

pak postupně zašlehat

100 g špaldové hladké mouky

50 g kokosové mouky 

půl prášku do pečiva, trošku citronové kůry

Těsto rozprostřít do máslem vymazané a kokosem vysypané formy.

Oloupejte asi 4 jablíčka a nakrájejte je plátky, vyrovnejte na těsto.

Navrch drobenku z mletých ořechů, trošky másla, cukru a hrubé mouky.

Pekla jsem půl hodiny na 180 stupňů.

Tak ať vám chutná!


Opatrujte se, zůstaňte v bezpečí, Vaše Eva, obalující si nervy cukrem...

P.S. Jen deníkově pár poznámek - dnes byl obětován ministr zdravotnictví, v šíření jsme už druzí  v Evropě, už mne ani ty černé vtipy na internetu nebaví





3 komentáře:

  1. Evi, ten koláč vypadá skvostně. V kulaté formě určitě líp než na obdélníkovém plechu. U nás se používá málo, protože plech je větší a pro ty mě strávníky ta kulatá nestačí :)
    Měj prima dny a opatruj se, Petra

    OdpovědětVymazat
  2. Evi, vypadá moc dobře koláč i ta forma!
    Přeji hezké dny a pevné nervy. Helena

    OdpovědětVymazat
  3. Už se taky těším na podzimní pečení. Tvůj sladký výtvor vypadá moc dobře. Tu černou kroniku jsem přestala sledovat a dneska jsem byla na iMucha))) další povedena výstava.

    OdpovědětVymazat