neděle 26. ledna 2020

Carolina Christmas

Dobrý den milé bloggerky a milí blogeři! Na konci ledna a přece zase příspěvek na vánoční téma.... Mezi patchworkovými švadlenami se občas používá termín UFO. Nemyslí se tím létající talíře ale nedokončené projekty (unfinished object). Věřím, že každá má ve skříni, či šuplíku alespoň jeden. Já měla jeden, obrovský (o ostatních nemluvě). Základ, vrchní stranu jsem ušila zkraje roku 2010.



Byl to projekt americké autorky Bonnie Hunter https://quiltville.blogspot.com/, která už několik let na konci roku zveřejňuje tzv. Mystery - tajemství. Na začátku znáte jen rozměry konečného quiltu, přibližnou spotřebu a pak se na 6 až 7 pokračování zveřejňují po týdnu instrukce k řezání látek a k šití.
Takže před 9 lety jsem ušila středové bloky, uřízla pruh na borduru a ušila malé bloky na lem. A odložila... Tři roky zpět jsem zatoužila po vánoční dece na dvoupostel a složila tzv. sendvič - tj. horní vzorovaný kus podložila vatelínem a spodní látkou. Tu jsem musela nastavit, aby mi to vyšlo. Quilt je velký, spolkl všechny zavírací špendlíky, které jsem měla doma. A zase čekal, tentokrát na prošití.

jednotlivé bloky jsem prošívala vzorem s cesmínovými lístky, každý blok přes pečící papír, vzor nakreslený permanentním fixem


zadní strana, ten středový blok byl z nouze cnost, aby látka vyšla
 a když byl střed prošitý, následoval další krok - přišít pruh bordury, z lícu i z rubu - technika quilt-as-you-go. To, že jsem prošívala jen střed 5x5 bloků bylo výhodné v tom, že se mi lépe quilt vešel pod stroj. Ale našít zespodu i z vrchu pás bordury byla výzva. Nutně potřebuju veliký stůl, šicí prkno byla volba z nouze. Určitě by se to dalo rovnat na zemi - ale ta kolena a záda!
když si hustě prošijete střed, tak se pak neskutečně mordujete s bordurou, která v tu chvíli prošitá není, tudíž je delší


pracovní fotka necelé čtvrtiny celého quiltu i s bordurou, na tomhle obrázku jsem si rozkreslovala prošití lemu
Cesmínové lístky jsou od ruky quiltované i na borduře a pak už jen olemovat - shora strojem, zespodu ručně (na velkou deku potřebuju dva americké filmy, u kterých to ručně šiju) a zapošít všechny konce nitek z prošívání a přidat štítek - signovku.


Shora 2 392 kousíčků, zespodu 97, celkem 2 489 kousků, 220 cm x 220 cm, 2,9 kila

Dočkal se a já s ním, Vánoce 2019 jsem tedy nestihla přesně o měsíc, ale jsem připravená na ty další. A před tím tuhle deku vystavím na výstavě v Praze - letos je v termínu 3. -5. dubna.

Opatrujte se, já budu šít, až se ze mne bude kouřit - důvod? podívejte se zblízka na plakát ;-), Vaše Eva

P.S. Vzor quiltu je podle autorky inspirován vánoční růží a u nás se letos v ložnici zadařilo sesazené loňské a předloňské, přes léto letněné v záhoně, opravdu zčervenat, tak snad přežije do dalších Vánoc...

1 komentář:

  1. No, když je jméno na plakátu, musíš šít jako drak :o)
    Evi, moc přeji, ať se daří, deka - kostlivec je nádherná, ani nemluvím o vánoční hvězdě...
    Měj hezké dny, Helena

    OdpovědětVymazat