pátek 23. listopadu 2018

Jíst Brno

Dobrý den milé bloggerky a milí bloggeři! Dnešní titulek je parafrází na jméno politického uskupení, ale tento příspěvek nebude mít nic společného s politikou, je to jen můj pocit z prodlouženého víkendu. Čas od času jedeme do Brna, do města studií mého muže. A musím říci, že si Brno oblibuji víc a víc. Od špinavého města se postupně probouzí do místa, kde by člověk rád žil... Centrum se neustále proměňuje, je tam spousta nových kaváren, bister, obchodů s normálním oblečením... I večer jsou na ulicí lidé... Zatímco Jablonec i Liberec se uvnitř postupně vylidňují směrem k nákupním centrům na okraji a večer, abys domorodce v centru pohledal, v Brně je to naopak... Snad tím množství studentů, kdo ví? Ale je to fajn...

Přijeli jsme na noc a tak jsme hned vyrazili do centra dění na Náměstí Svobody. Probíhaly tam právě slavnosti vína.

Před odjezdem jsem připravila, jako obvykle před každým výletem, Google mapu. Do ní zapisuju všechna zajímavá místa, využívám internetu, hodně také gastromapu Lukáše Hejlíka a na místě se pak rozhodujeme, kam se podíváme.
příprava musí být ;-)
Večeři jsme si dali právě v jednom takovém vytipovaném podniku - máte-li rádi mexickou kuchyni - neměli byste ho minout. Přímo na Náměstí Svobody je Bistro Bastardo.

Po noclehu v Old town hotel, kde už jsme byli potřetí a pořád dobrý... se ráno vydáváme na túru do města. Začneme koštem na martinských slavnostech vína, vždyť Morava, ne? A pak už směrem na Zelný trh, kde nově ožívá dřívější škaredá betonová tržnice . A moc pěkně se v ní zabydlují malé provozovny - pekárna, cupcakekárna, bistro... začíná nám docházet, že nemůžeme zvládnout ochutnat všechno. A tak když vidíme, že legendární přívěs Bůchek (bůček), že bude od 11 prodávat, tak se rychle rozhodujeme, že tohle nemůžeme propásnout. A protože nám zbývá necelá hodina, strávíme ji v příjemné kavárně s výhledem na Zelný trh a výbornou kávou - Café Momenta. A ten vzdušný prostor!

za oknem právě stavěli vánoční tržiště, všichni jezdí do Drážďan, my bychom mohli za rok do Brna...
A jdeme na ten bůček - výborné pomalu tažené vepřové s mrkví a rozmarýnem v bulce a hranolky. Dali jsme si to napůl, a obsluha milá, vstřícná. Chci mít bůček v Jablonci!

Teď by to chtělo panáka - a v naší mapě je jedna zbrusu nová destilerie ginu. A leží tím směrem, kde chceme obědvat. Ta destilerka byla jedním z posledních přidaných bodů na mapě, shodou okolností o ní psali v novinách - tady. A tak jsme seznámili s panem Robertem Urbánkem, palírníkem, který s láskou dělá, co ho baví a dobré to je! Vzali jsme si domů... Kousek od Little Urban Distillery je Ocean 48, podnik, který jsme už navštívili předloni a který jsme MUSELI navštívit znovu. Nevím, jak to máte vy, já umím rybu usmažit, ogrilovat a upéci na másle. Žádné velké experimenty. Ale kvůli nim právě jsme museli do bistra Ocean 48 - vaří tam z ryb naprosto úžasně.
Losos na řepném rizotu

Rybí ragú s bramborovou kaší
Do centra jsme se vrátili okoštovat další vína - u nás vyhrálo vinařství Rauš.

V pátek jsme navštívili ještě velmi zvláštní cukrárnu Sorry pečeme jinak, jejich stránky jsou momentálně v přestavbě, ale moc pěkný článek je tady .
každý, kdo přijde nakukuje do vitríny

a ono je na co koukat!

můj mražený nanuk s kokosem a můj muž šel po syrečkovém dortu

a na stole je návod na origami jeřába

a vchodu si ho můžete i pověsit
V mapě nám zbylo spousta značek, budeme se muset brzo vrátit.
Ale nebylo to jen o jídle - jsou v Brně i jiná potěšení,  ale o tom zase příště