sobota 18. února 2017

Trochu kultury

Moji milí bloggeři a bloggerky, snažím se zpříjemnit tu letošní zimu, jak se dá.... Za posledních deset dní jsme dokonce dvakrát večer vytáhli paty z domu. Představení zlínského divadla Ovčáček čtveráček nás pobavilo v kině, derniéru  sledovalo živě z bohnického divadla v 70 kinech více než 10 tisíc diváků. Podtitul "nekorektní kabaret" vystihuje přesně, co se dělo. Pro mne absolutním vrcholem představení byl parodovaný Daniel Hůlka zpívající "jsi můj pán", ještě teď mi to cuká koutky....
Na Valentýna jsme byli ve skutečném divadle. Do Jablonce zavítala pražská Ypsilonka. Jiří Lábus hrál tatínka Martinu  Dejdarovi, maminku Jana Synková - co vám mám povídat ;.)
 
Dneska, 18. února, slaví 85. narozeniny jeden z nejznámějších Čechů, můj oblíbený režisér, Miloš Forman. Média se střídají v připomínkách, Lucie Výborná měla na Radiožurnálu krásný rozhovor s výtvarníkem Theodorem Pištěkem. Minulý týden v televizi dávali Valmonta, dnes poběží  můj nej-nej-nejoblíbenější film Amadeus. Vzpomínám, jak jsem filmaře naživo viděla na Hradčanském náměstí, vźpomínám, jak jsem poprvé film viděla v Praze ve Světozoru, jak jsem poprvé zažila v kině potlesk, jak jsem brečela celou cestu Opletalovou ulicí do menzy. Jak jsme chodily s kamarádkou Dášou a hledaly po Praze ty portály a uličky. Pamatujete ještě někdo výstavu k výročí československého filmu v paláci Hybernia? Byl tam Oskar i některé kostýmy. Dneska se budu dívat a zase mu odpustím to prášící se vápno v hustém dešti na konci...
 
a zítra si možná ještě pustím Vlasy, ty písničky jsou věčné

Tak krásný víkend, Vaše Eva těšící se na "příliš mnoho not"

1 komentář: