pondělí 6. února 2017

Klimt-o-mania

Dobrý večer milí bloggeři a milé bloggerky! Víkendy po Novém roce tradičně trávím u šicího stroje ve snaze připravit všechno pro pražskou patchworkovou výstavu, ani letos není výjimka. Několik posledních týdnů vytvářím dílko do kolekce Art Quilt Klub CZ, který každoročně vyhlašuje jako téma nějaký materiál, který se musí do quiltu použít. Letos je to samet! Nechala jsem se inspirovat rakouským malířem z počátku minulého století - Gustavem Klimtem. A shodou okolností Nova Cinema v sobotu večer dávala film Dáma ve zlatém s Helen Mirren v hlavní roli. V kině mi utekl, ale v televizi už ne. Příběh jednoho ze známých obrazů se mi moc líbil. Viděli jste?

Musím se podívat, zda je možné ho koupit na DVD, ráda bych ho měla.
 
Klimtovy obrazy mám ráda, na vlastní oči jsem před třemi  lety viděla Juditu zapůjčenou v pražskému muzeu Kampa. Obraz Adély Bloch, oné dámy ve zlatém, je k vidění v New Yorku, tak snad jednou...

 
 
Mou inspirací bylo dílo Stoclet Freggio - vlys určený pro bruselský palác -  samet úpletový i bavlněný, zbytky hedvábí pravého i umělého, bavlna, korálky, zlatá barva na textil ...
a tady je můj quilt inspirovaný Klimtem
poprvé bude vystavený na výstavě Prague patchwork meeting na přelomu března a dubna, více tady.
 
Mějte se krásně, já jdu ještě něco tvořit, Vaše Eva, zatím podle plánu
 
 

4 komentáře:

  1. Tak, to je paráda!

    OdpovědětVymazat
  2. Dneska mi film vyprávěla kolegyně v kanceláři. Škoda, že jsem ho neviděla.
    A máš to zase moc hezké Evi:-)))

    OdpovědětVymazat
  3. Krásný film, dojemný příběh, skvělá Helen a to vše korunuje Klimt.
    Evi, quilt se moc povedl!
    Zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat