pondělí 3. října 2022

Last minute 2022

Dobrý večer milé bloggerky a milí blogeři!

Po čtyřech letech, skoro na den, zase Kréta! Touha po moři už byla velká, tak jsme zorganizovali hlídání a venčení a 8. září nastoupili do letadla směr Heraklion.

Neměli jsme žádné jiné přání, než odpočívat v klidu a to se nám splnilo. Po předchozí výborné zkušenosti s hotelem Bella Beach jsem měla strach jet na to samé místo, protože by to už nemuselo být výborné, a recenze na serveru Tripadvisor tomu tak trochu nasvědčovaly. Vybrali jsme proto kousek východněji resort Aldemar Knossos Royal Hotel. A náhoda nám přihrála luxus, který jsme nečekali.

Po příletu jsme se na recepci dozvěděli, že jsou přebukováni a že námi zaplacený standartní dvoulůžkový pokoj nemají. Nabídli nám jednu noc v nejluxusnější části areálu a následné přestěhování do jiného pokoje. Trošku jsem si zamrmlala, protože už jsem se těšila, že bych mohla před večeří stihnout ještě moře a teď se všechno protahuje, ale nakonec to asi byla výhra.

Skončili jsme v resortu Royal Villas, malé domky s privátními bazény. Sice trochu dál od hlavní budovy i restaurace, ale v klidu. Aspoň jsme s prošli, takže za den nebyl problém ujít něco přes 10 kilometrů, což dělalo radost našim chytrým hodinkám ;-). 





















Naplno jsme nasadili program: voda-vzduch-slunce (a: ryby-ouzo-mořské plody). Vzpomínala jsem na Helenu a její výlety po klášterech, tak snad někdy příště. Heraklion, Knossos, Malii a Stalidu jsme zvládli kdysi dávno, při naší první návštěvě. Hlavně se na to musím připravit a ne se rychle rozhodnout, došít šaty a letět... 

Musím si tu poznamenat napříště, že nám stačí na týden bohatě 2 opalovací přípravky (SPF 20 a 15). Na severním pobřeží se hodí i boty do vody - byli jsme na ostrohu, takže zatímco zepředu se zvedaly některý den vlny, za rohem byla plata s klidnou vodou - jak jsme vyrozuměli, tak týden před námi byla skoro pořád červená vlajka, takže hosté závětří hojně využívali.

Přečetla jsem dvě knížky - jen. Ale můžu doporučit:

tady tedy nebylo tolik legrace, kolik jsem očekávala, ale spíš poklidné filosofování

autobiografické holčičí cestování mezi Čechami a Japonskem, včetně studia japonštiny

měla jsem ještě další v záloze, ale asi na ně dojde za dlouhých zimních večerů. 

Televizi jsme pustili jen dvakrát, hned po příletu 8. září večer jsme viděli první oznámení BBC o skonu královny Alžběty a pak jsem ještě chvíli koukala na procesí do Londýna. Jakoby odešel kousek jistoty z tohoto světa, jen si tu ještě odložím pár obrázků. Na pohřeb jsem koukala už z bezpečí domova a poník Emma a dva corgiové na Windsoru mne dostaly... podobně jako před rokem Phillipův vozík.






Vrátili jsme se odpočatí, naslunění, řecké klasické letištní zmatky už beru jako folklor - změna gate, zpoždění, špatné označení gate (prý Ostrava a pak změna na Prahu, ale let Eurowings, my letěli se Smartwings) na Ruzyni bylo 14 stupňů a déšť. Večer jsme si doma přitopili a po pátečním návratu z práce už kotel nesepnul, servismana v pátek odpoledne neseženete... a tak začala další story, o které vás budu jistě průběžně informovat. Dnes je to dva týdny od návratu, doma je 15 stupňů, aspoň, že teče teplá voda...  Takže návrat z luxusu do reality normálního života proběhl rychleji, než jsme si přáli.

Mějte se hezky, Vaše Eva, která by hned letěla zpět 


9 komentářů:

  1. Evi, ráda jsem si přečetla tvou reportáž! My jsme byli z Bella Beach tak nadšení, že už tam nikdy nepojedeme (a máš pravdu, recenze se dost zhoršily).
    Podívám se na váš rezort, na Krétu určitě ještě chceme...
    Královnina zvířata mě taky rozplakala...
    Přeji klidné dny a funkční kotel!
    Moc zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Teda to byla parádní dovolená. Je vidět, že jste si ji užili a načerpali síly na podzimní plískanice))) a díky za tipy na čtení. Přeji hezký týden a rychle zprovozněte kotel-za chvíli ho bude třeba.

    OdpovědětVymazat
  3. Evi, my jsme takto dostali náhradní ubytování v Egyptě. Místo normálního pokoje nás ubytovali v apartmánu na pláži. Ó to bylo parádní. Fotky dokládají pohodovou dovolenou a pořádný odpočinek.
    Tak snad energie chvíli vydrží. Měj se. Jitka

    OdpovědětVymazat
  4. Lezarts

    Vypadá to, že jsi po návratu z krásné dovolené po tom chladném uvítání kotlem, často notovala…”vzhůru na Krétu”😁
    Držím palce, aby se kotel rozehřál ! (Asi jste ho měli vzít sebou do tepla, aby nebyl uraženej😁)

    OdpovědětVymazat
  5. Evi, tak to musela být báječná dovolená. Na Krétě se mě moc líbilo. S kotlem to je nepříjemné, ale snad bude i tepleji... Měj se hezky, posílám pozdrav. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  6. Krétu máme oblíbenou moc. Ač jsem zavítali na několik řeckých ostrovů, sem se vracíme. Pravda, již tři roky jsme tam nebyli a nevím zda ještě zavítáme, situace, která nyní panuje tomu nenahrává :-(. Letos jsem hodně četla kritiky na změny a problémy s ubytováním, ale to nejenom v Řecku, ale skoro všude. Tak doufám, že kotel již je opravený, protože 15 st. doma není nic moc.

    OdpovědětVymazat
  7. Lezarts

    Velice děkuji za krásné dárky, které jsem našla v balíčku, který mi byl dnes doručen. Nevím, zda to byl záměr, ale jako dárek k svátku to vyšlo přesně😁. Trefila jsi se do mého vkusu a tašku jsem hned využila! Dýně už dělá parádu!!! Prostě máš šikovné ručky. Určitě se na mém blogu pochlubím❤️

    OdpovědětVymazat
  8. Evi, i já moc děkuji za to veliké překvapení v podobě krabice s krásným obsahem! Vůbec nevím, že jsem něco vyhrála, ale radost mám velikou. Dýně už trůní mezi dekoracemi a s taškou budu na nákupu za frajerku!
    Moc děkuji a přeji hezké dny, Helena

    OdpovědětVymazat
  9. Tak trochu závidím dovolenou na Krétě. Byli jsme tam s manželem dvakrát, jednou na jihu a podruhé na severní straně, ale tenhle ostrov prostě nezklame. Krásné fotky, zdravím 😉😊

    OdpovědětVymazat