neděle 12. července 2020

Křeslo

Dobrý den milé bloggerky a milí blogeři!

Zahrála jsem si na čalouníka a  máme vynovené křeslo. S příběhem:


V roce 1967 byla v Jablonci otevřena nová kancelářská budova - tenkrát mi byly dva roky a zdaleka jsem  nedocenila, že se jedná o  kancelářský komplex, o kterém si budou psát architekti v odborném tisku tady. Budova i  interiéry byly dílem Karla Pelanta. Mluví se o zlínském stavebním konceptu,  ve kterém se  tady v šedesátých letech postavilo několik bižuterních závodů včetně podniku  zahraničního obchodu Jablonex.
tohle je ten zlínký koncept, takto původně budova vypadala před rekonstrukcí

a takhle vypadá po rekonstukci, změnila i barvu

S budovou i křeslem jsem  se  poprvé zoči-voči setkala zkraje osmdesátých let na studentské praxi. Chodila jsem  do  kanceláře hlavního účetního s dřevěnými a skleněnými přepážkami, křeslo bylo červené a stálo vedle registračky s dřevěnou roletou. Během studií jsme se  potkali ještě párkrát, doladili jsme moji diplomku a já do tam nastoupila do práce.
V roce 2003 se budova kompletně rekonstruovala, vystěhovali jsme se na více než rok všichni ven a část vybavení se rozprodala. Za padesát korun jelo křeslo k nám domů a já ho tenkrát potáhla tmavě modrým barchetem.

Letos jsme koupili 6 centimetrů vysokou paměťovou pěnu na sedák, z dekorační látky jsem ušila nový  potah. Bylo to laborování se střihem, chtěla jsem tu pěnu vpředu natáhnout přes sedák a to se stalo malou  komplikací, ale zvládli jsme to! Dřevěné části muž zbrousil a natřel lazurou. Sedí se na něm pěkně, až lituju, že  jsem si tenkrát nekoupila dvě ;-)

nové a staré, televize na zemi je bohužel kaput - při poslední velké bouřce naše Viera nevydržela
V poslední době mne ještě víc než dříve těší dělat rukama a dokončovat věci... Je to terapie na dočasný neuspokojivý pracovní stav - i v červenci máme jen omezenou možnost pracovat a  všechno jde díky tomu  pomaleji, dotáhnout audit je téměř nadlidské úsilí.
A tak jsem dneska vzala odstřižky z křesla, přidala odstřižky ze zahradních sedáků a kus ustřižených kalhot a  ušila nákupní tašky. Zbyly je malé frncálky - to se mi líbí! Tak teď ještě, aby bylo do těch tašek za co a  kde nakupovat....


zbytky, tohle se mi  už dlouho nestalo
 
moje hlídačka, když pracuju na zahradě

homeoffice, pokud jste si pod prací na zahradě představovali něco jiného ;-)
 
Tak hezký nedělní večer a pěkný start do nového týdne, opatrujte se - Vaše Eva z domova a ze  zahrady



3 komentáře:

  1. Evi, křeslo je úžasné, s příběhem! Velmi obdivuji každého, kdo věci vdechne nový život. Sama jsem potahovala jen sedáky židlí a není to žádná sranda.
    Přeji klidnou pracovní atmosféru, moc zdravím tebe a hledím tu frajerku v trávě!
    Měj příjemné dny, Helena

    OdpovědětVymazat
  2. No teda, to je zase krása. Křeslo i ty povedené nákupní tašky. Přeji poklidné letní dny. Opatruj se. Eva

    OdpovědětVymazat
  3. Parádní motýlkový křesílko.Miluju takovýhle změny,moc se povedlo ! Hezký den.

    OdpovědětVymazat