pondělí 16. prosince 2019

Uprostřed adventu

Dobrý večer milé bloggerky a milí blogeři!

Jakpak se máte uprostřed adventu? Co se u Vás děje? Už máte nazdobeno a napečeno (tichý smích;-)?

Já místo adventního klidu zase nějak pádím a tichá adventní zastavení se dají počítat na prstech jedné ruky, ale vcelku si ten advent užívám. V chodbě na schodišti nám visí veliký věnec, je ale těžké ho nějak vyfotit, protože všude kouká něco nevánočního....

Druhý a třetí adventní týden byl ve znamení pražských záležitostí, zčásti pracovně, zčásti soukromě a zdravotně, prostě strávila jsem v tom krásném městě 6 dní během dvou týdnů. Z toho je patrné, že ostatní adventní radovánky, jako je úklid, cukroví, výroba dárků atd. řeším, jak se dá... Ale Prahu jsem si užila moc...

Při snídani u Myšáka jsem obdivovala stromek
Václavák září skoro jako Champ Elysee, na úterní demonstraci jsem tedy nešla, protože jsem to slíbila doma ;-)

V sobotu dopoledne jsem skoukla "novou" Lennonovu zeď. Ztratila to kouzlo, ale v poslední době bývala tak počmáraná od turistů, že to kouzlo už tam nebylo ani před tím. Spíš mne překvapilo, že vzhledem k datumu - byla jsem tam 7/12 - nebyly u zdi ani svíčky. 8. 12. už to bylo 39 let, co padly v NY ty tragické výstřely.

Hned za zdí je kouzelný prostor s galerií Artiseme. tak jsem trošku pomohla Ježíškovi a koupila mu něco pro mne;-), po čem už jsem dlouho toužila, ale na rozbalení si budu muset ještě počkat...
A tady je pár střípků z posledních dvou týdnů. Zleva doprava a dolů:
- Reshmi bylo včera 11 měsíců - je to mazel a miláček. A těší se z každé sněhové vločky.
- Chlebíčky z Letné, těm nikdy neodolám, když jsem poblíž
- Pozdní snídaně ze Spáleného bistra na rohu Lazarské a Spálené, milé místo, dobrá káva a vždycky zajímavé pomazánky, tahle je mrkvová (bez česneku, asi z pečené mrkve)
- Letos máme věnec i na brance, dost jsem váhala, zda na brance vydrží. A napadlo mne udělat ho z cesmíny, ta by každého vandala vytrestala
- Snídaně u Myšáka 10/12
- takovéhle obrovské porce vám přinesou v Lokále v Dlouhé ulici - vzpomínka na společný půlden se sestřenicí - plíčka a v pozadí plněné knedlíky
- na tuhle výlohu Modrobílé linii v pasáži Lucerna se chodím dívat každý rok - kdybych si každý rok jednoho anděla dopřála, mohla jsem už mít pěkný sbor - ale letos jsem jednoho k nám domů odvezla, takže základ už by byl...
- nazdobené pasáže okolo Václaváku miluju - tohle je Černá Růže
- a stromečky jsou opravdu všude, i v chodbách Endokrinologického ústavu v klášteře Voršilek 

Nemám fotky ani z tradičního setkání patchworkářek Bohemia Patchwork Klubu, z konference Národní účetní rady na VŠE mám jen takovou momentku s báječně vtipným panem děkanem fakulty účetnictví. Hlášku "účetnictví není soupis majetku pro pozůstalé" si asi pověsím do kanceláře

V sobotu jsme mezi dozdobením dortu a mazáním chlebíčku na hodinu sjeli do Svijan. Na zámku jsem tam nikdy nebyla, ale trhy byly moc milé, tak akorát adventní, jak si představuju, že to má být. Jen na kapry mi ještě připadalo brzy... a taky škoda, že lilo jako z konve

 
A sobotní odpoledne doma - oslava maminčiných narozenin - bylo nás 11 a myslím, že jsme si to užili...
mramorovaný dort s pařížskou šlehačkou
Tak hezký poslední adventní týden, užijte si ho - Vaše Eva, stále ještě s dlouhým seznamem akcí a úkolů, ale ráda


3 komentáře:

  1. Evi, je vidět, že advent prožíváš naplno :o) Tu Prahu trochu závidím, tam jsem se letos nedostala. Lennonova zeď je skutečně bez kouzla, to vidím v galerii za ní, stejně jako ty.
    Mamince všechno nej a tobě klidné dny, Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Teda, užíváš si ten advent moc hezky.
    Uklizeno i napečeno mám (letos opravdu mimořádně).
    Měj se Evi.

    OdpovědětVymazat
  3. Svijany mi hned připomněly pivo 😀. Co taky jiného chlapovi.
    Užij v klidu zbytek adventu. Pavel

    OdpovědětVymazat