pondělí 4. listopadu 2019

Koláče podle Vaňka

Dobrý den milé bloggerky a milí blogeři! Na neděli jsme měli koupenou husu - protože příští týden předpokládám nikde žádná ke koupi nebude - a tak mne napadlo že, udělám posvícenské koláče. Dávno jsem koláče nepekla, snad 10 let... Recept jsem našla tady .

A měly úspěch, "odpařily" se během 24 hodin - a tak brzo zadělám na nové, a pro jistotu si recept uložím i zde:

350 g hladké mouky (dala jsem špaldovou)
150 g polohrubé mouky
175 ml vlažného mléka
35 g droždí
95 g cukru
5 g vanilkového cukru
90 g rozpuštěného másla (měla jsem máslovou Heru)
špetka soli
jedno vejce + jedno na potření

na posypku: 80 g polohrubé mouky + 25 g másla + 25 g cukru

náplně: tvarohová, maková, povidla, rozinky a mandle na ozdobu - jak to máte rádi. Objevem měsíce je pro mne hotová maková náplň koupená v Albertu - už v cukrářském sáčku.
půlka mi zbyla a čeká v lednici - jejich čas přijde brzo, brzičko ;-)

A dál už nic světoborného - do vlažného mléka, které trochu osladím, dám droždí a počkám, až trochu vzejde. Do velké mísy nasypu mouky, cukr, sůl,  naliju vlažný tuk, přidám vejce a za pomocí ručního mixéru s háky vmíchávám vzešlý kvásek, dokud se těsto samo neodlepuje od mísy. Trošku posypu moukou a nechám kynout asi hodinu pod utěrkou. Pak rukou prohnětu a udělala jsem z toho těsta 32 malých kousků, po 16 na dva plechy vyložené papírem. Každý kousek těsta jsem přímo na plechu rozmáčla skleničkou a do vzniklé prohlubně dala náplň - jedna parta byla mák+tvaroh a rozinky navrch, druhá byla mák a povidla s mandličkou. Hotové pomašlovat rozšlehaným vejcem a posypat drobenkou. Pekla jsem oba plechy najednou asi 25 minut v kombinaci teplo+vzduch na  180 stupňů.

Tak pokud budete péci, ať Vám taky tak chutnají a jinak hezký listopad. Pokud čekáte, že bude halloweenský příspěvek, tak letos nebude, dekorace jsem v neděli uklidila, jen pavouk ještě čeká na balkoně - takže jediná vzpomínka je tahle sobotní večerní pizza:


Opatrujte se, Vaše Eva, těšící se z toho, že listopad už není jen Měsícem československo-sovětského přátelství ;-)



4 komentáře:

  1. Tradice je tradice;)
    My chodíme na svatomartinskou husu do restaurace.
    Pizza je úžasná. Ta by se líbila Lolince. Ta má pavouky v oblibě.

    OdpovědětVymazat
  2. I my na husu chodíme, ovšem koláčky, ty bych mohla zkusit.
    Pizza je opravdu tématická!
    Evi, měj hezké dny, Helena

    OdpovědětVymazat
  3. Já už koláčky vyzkoušela,(hned včera)jsou famózní.
    Recept jsem si zařadila do oblíbených.
    db

    OdpovědětVymazat
  4. Ó ty koláčky vypadají kouzelně a pizza by u nás taky měla úspěch. Musím se kouknout, jaké pěkné recepty tady ještě máte :-)
    Hezký svatomartinský víkend.
    Jitka

    OdpovědětVymazat