čtvrtek 4. dubna 2019

All you need is love

Dobrý den milé bloggerky a milí blogeři! Hlavní soutěží na 13. mezinárodní výstavě patchworku v Praze je téma "Písmo v quiltu". Od pátku 5. dubna do neděli 7. dubna v hotelu Step na pražskou Palmovkou se koná největší výstava textilních technik ve střední Evropě. Informace jsou ZDE


Nápady přicházely, byly potlačovány a zase zapadaly... Úkolem bylo integrovat písmo do textilního obrazu. A bála jsem se, že vytvořím propagační plakát... Chtělo to nějaké heslo... A pak se mi dostala pod ruku předloni barvená látka... Napadlo mne, že by se na ni dala prošít mandala... a pak už to byl krůček k názvu mé oblíbené písně od Beatles... Je tu quilt připomínající trochu Lennonovu zeď. Jestli chcete, ukážu vám, jak se to pod patkou stroje narodilo:

Tento kus lnu jsem obarvila pomocí barev Duha ve sněhu předloni, tady už je velký nápis, v mém oblíbeném "bedýnkovém" fontu, přenesený na látku a podložený tlustým vatelínem, ten jsem z rubu obstřihla, aby nápis LOVE zůstal pořádně plastický a přidala jsem další vrstvu vatelínu už pod celou plochu a začala prošívat hustě okolo velkých písmen a pod nimi uvnitř písmenek


a teď nějak naznačit tu mandalu. Základem bývá kruh, tak podle talíře namalovat mizícím fixem linie
a další linie prošít, tím se celá práce zpevní a mohou se pomalu vyndávat špendlíky - hned se líp šije, když se s nimi nepícháte do rukou a do břicha ;-)
 prošívat a prošívat a prošívat.....
 je prošito - tak teď už jen oříznout, olemovat, naaplikovat stužky jako nápis, našít tunel na zavěšení a tady cedulku s podpisem....
hotovo 92x115 cm, jmenuje se Šedesátá
je to trochu divočina, ale to šedesátá léta minulého století asi vlastně byla. Tu písničku miluju a Beatles taky.

V Praze budu přes tentokrát jen přes víkend, pátek musím vypustit. Přijdete se podívat? bude tam spousta krásnějších věcí!

Tak krásné jarní dny, opatrujte se, Vaše Eva, zvědavá na reakce

3 komentáře:

  1. Ten je parádní, Evi. Skvělý nápad s tou mandalou. Ty šedesátky tam cítím, svět byl duhový a trochu růžový, plný naděje a lásky. povedlo se, těším se na něj naživo.

    OdpovědětVymazat
  2. Evi, ač do Prahy dnes jedu, podívat se nestihnu, ale mrzí mě to!
    Je to nádhera a 60. léta si vystihla dokonale.
    Měj pohodovou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat