čtvrtek 7. března 2019

Up-cyklace (Len)

Dobrý den milí blogeři a milé blogerky,

ošklivé, ale moderní slovo UP-CYCLING z nadpisu mého článku znamená využití stávajících materiálů pro něco nového. U mne je to tak trochu z nouze cnost, ale budiž.
Společným tématem quiltů našeho seskupení AQH pro tento rok jsou vlákna, tedy přírodní vlákna. A dohodly jsme se, že každá vytvoříme několik kousků, které budou mít jako nosné téma přírodní materiál a velikost čtverce 90x90. Za tu dobu, co šijeme, se nám doma už také nakupilo pár kousků a tak občas dojde i na to, že se starší kousek nějakým způsobem využije.
V roce 2014 jsem šila quilt ze lnu s názvem Perleť, teď jsem ho doplnila drhanou lněnou krajkou a půjde na výstavu.


původní quilt z roku 2014 pro kolekci Czech Quilt Art Len

těžká chvilka - definitivní rozhodutí říznout

bylo docela těžké si vzpomenout, jak se dělá žebrový uzel, myslela jsem si, že se to nezapomíná

Perleť - verze 2019 - bude vystaven v galerii AQH na 13. PPM 5-7. dubna
Po strašně dlouhé době jsem zkusila drhání, základní uzel nebyl problém, ale nemohla jsem si vůbec vzpomenout, jak na ten žebrový. Koukala jsem na videa, na obrázky, skoro jsem už šla hledat na půdu 45 let starý časopis, podle kterého jsem se to tenkrát učila.... a pak....se to vrátilo. Ruce najednou našly cestu... A moc mne uspokojovalo, jak pod prsty krajka přibývá - asi něco ještě zauzlíkuju…

Len jako materiál je mi moc příjemný, mám ve stroji další lněný quilt, ale to až někdy příště.

Přeji vám krásné předjaří a opatrujte se

Vaše zauzlíkovaná Eva

1 komentář:

  1. Prostě jen ach... Evi, tohle je pro mě španělskou vesnicí, ale kochám se je to krása!
    Drhání je opět v módě, taky už jsem oprášila pár uzlíků :o)
    Měj hezký pátek, Helena

    OdpovědětVymazat