pátek 21. prosince 2018

Adventem ke slunovratu

Hezký páteční večer, milí blogeři a milé bloggerky! Dnes je nejdelší noc roku a konečně slunovrat! Sluníčko se k nám bude vracet a na to se moc těším!
Staroměstské náměstí a strom od nás ze severu

Stejně jako roky před tím se mi nepodařilo v adventu tiše rozjímat a těšit se na Vánoce, připravovat v klidu domácnost a najít klid i v sobě. Prostě prosinec je pro mne hektický, ale dělám si to z velké části sama. Musím líp plánovat...

Tak začneme plánováním - mám radost z nového diáře Koloběh. Mám jej už čtvrtý rok za sebou a těším se z jeho mouder i obrázků. Každý rok mi patřičně nabyde, protože si do něj vlepuju vstupenky a účtenky z míst, kde se mi líbilo. Ještě, že začali dělat tu kroužkovou vazbu větší.

tři už popsané a  polepené roky a navrhu nový 2019



Advent - to jsou pro mne svíčky a věnce. Věnce jsem letos kupodivu uvila zavčasu, jeden na branku, druhý k pověšení na schodiště a třetí pro radost do zahrady. A v adventu nám přibyly ještě další. Jeden jsem vytvořila pod dohledem předního české floristy Pavla Hrušky na milém workshopu pořádaném u nás v práci. A druhý jsem náhodou potkala v mém oblíbeném  papírnictví Optys a ten bude zdobit okno v kuchyni. Svíčky a svícny vytahuju postupně, v každém okně máme pyramidu. Propadla jsem také světýlkům na baterky, kterých je nyní všude velký výběr.
ten největší věnec nám visí na schodišti

tenhle máme v zahradě, ale je momentálně zapadaný sněhem


takhle dělají věnce mistři svého řemesla


a tenhle jsem si odnesla z workshopu já

O adventu jsme taky trochu pocourali - strávili jsme krásný víkend v Praze. Na výročí Johna Lennona jsem na Kampě byla po dlouhé době a bylo to moc dojemný. No a taky jsme viděli skoro všechny pražské zásadní vánoční stromy - na Staroměstském a Václavském náměstí, na náměstí Jiřího z Poděbrad i na Kampě. Jo a taky jsme stihli zimní Manifesto - a tam ochutnat teplý gin, rum,masala čaj s rumem, hmmmm.

Spižírna 1902 kousek od náměstí Jiřího z Poděbrad

a snídaně po-pražsku ;-)


Lennonova zeď na Kampě v den výročí 8. prosince

V Manifestu vyrostla iglů



A konferenci Národní účetní rady na VŠE (ještě že tam nebyla hlášená bomba jako včera). A taky výstavy Podolská a Kupka, ale ty už jste viděli. A taky Design Days Reichenberg - príma akci v libereckých lázních začátkem prosince.
galerie v libereckých lázních začátkem prosince jako tržiště designu

aula na VŠE před začátkem konference

A vánoční trhy na zámku Sychrov a před radnicí v Liberci. A firemní večírek v červeném, a prosincové setkání Bohemia patchwork klubu v Praze, a posezení s kolegyněmi z oddělení, a maminčiny narozeniny.....


V Brně jsem koupila látku a během týdne jsem to spíchla

 A dneska ještě jablonecké vánoční trhy a svátečně nasvícenou radnici, moc jí to letos sluší...

ěkoda, že lilo jako z konve

O adventu se také doma rozhodujeme v jaké barvě budeme mít stromeček. Letos padla volba na stříbrnou a růžovou a nekoupila jsem vůbec žádné nové ozdoby. Však jich mám na půdě plnou šatní skříň...ale stromeček budu zdobit až zítra.

A jaký byl Váš advent? Splnil vaše představy?
Užívejte si vánoční přípravy, Vaše Eva s plánem dnes zabalit vánoční dárky

4 komentáře:

  1. Milá Evo,i já měla hektický advent,ale už se nám vrací slunce a to je nejvíc.
    Šaty se Ti povedly, jaký jsi použila materiál? V lednu jedeme do Brna, chci se také po nějaké látce podívat.
    Kde jsi v Brně látku koupila?

    Děkuji

    Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Martino,látka je od firmy Kalců, jsou na Václavské, bývali v centru a jsou přestěhování do takového brownfieldu, málem jsme je přešli, protoz6jsme si mysleli, že je to jen parkovací dvůr. Berou karty a příště přijedu s celým seznamem modelu, měli toho tolik, vyšívané vlny, bukle hedvábí. Moje šaty jsou z materiálu s lycrou něco na způsob zoržetu, ale umělé vlákno

      Vymazat
  2. No páni tolik akcí, ty jsi toho stihla. Koloběh si taky kupuji a moc mi vyhovují. Šaty nádherné. Přeji krásný adventní víkend.Eva

    OdpovědětVymazat
  3. Evi, stihla si toho opravdu hodně! Moc krásné šaty, úžasné věnce!
    Měj hezkou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat