středa 4. července 2018

Růžový rosol

Dobrý den milí bloggeři a milé bloggerky! Nemohla jsem odolat pokušení a prostě jsem ten recept musela vyzkoušet: marmeláda z růží! První dávka květů naší stolisté anglické růže sice padla za oběť červnovému krupobití, ale růže se vzpamatovala a já jsem obešla zahradu s nůžkami a sklízela...
růže v hrnci

a po povaření a 24 hodinách, barva je už ve vývaru

z dávky je 6 takových skleniček + troška do misky

12 růžových květů
4 klasy rozkvetlé levandule
1 litr vody
250 g cukru
3 jablka
1 citron
sáček Dr. Oetker 2:1

Růže rozebereme na lístky, okvětní plátky případně bílých krajů a lístky propláchneme v sítu. Zalijeme je litrem vody a povaříme asi 5 minut. A necháme stát do druhého dne.
Druhý den oloupeme jablka, vyjmeme jadřince a jablka pokrájíme na menší kousky. Jablka smícháme s cukrem a šťávou z jednoho citronu. Scedíme včera svařené růže a hodně je vymačkáme, škoda každé kapky. Do růží přidáme snítky levandule a přivedeme k varu. Spojíme jablka s růžemi, vmícháme sáček Dr. Oetkera a ještě chvíli vaříme. Hustotu vyzkoušíme kápnutím rosolu na talířek, jakmile tuhne před očima, jsme hotovi. Plníme do skleniček vypláchnutých horkou vodou. Už teď se těším na palačinky, hrnec jsem vytírala rohlíkem ;-)

Opatrujte se, z kuchyně Vaše Eva

P.S. dodatečně jsem našla recept, ve kterém je víno. Nejspíš další růže padnou do něj.

3 komentáře:

  1. bohužel už jen tip na příští rok. Letos je po růži

    OdpovědětVymazat
  2. Růží nemáme tolik, aby dala dohromady na jednu dávku. Ale recept je to zajímavý.
    Hezké léto

    OdpovědětVymazat
  3. To je teda skvělý recept, vidím něco takového poprvé, krásný tip :)
    MyGoldenMind

    OdpovědětVymazat