středa 21. února 2024

Neplánovaná přestávka s troškou kultury

 Dobrý den milé bloggerky a milí bloggeři!

Poslední lednový pátek přišla, nikým nezvána. Během dvou hodin vyhnala mou tělesnou teplotu na 39,6 a tam ji držela přes týden. A navrch přidala pískání v průduškách a postupně kašel. Nebyl to covid, ale poctivá áčková chřipka. Nejdřív jsem byla ráda, že dojdu z postele do koupelny a zpátky, ale pak jsem začala hledat zábavu, nejdřív pohyblivé obrázky, pak trochu čtení a pak i nějaké ručprčky.... tak se s vámi podělím, můžete se inspirovat a tu chřipku si k tomu nepořizujte...


Božská Florence s mojí milovanou Meryl Streep a Hugem Grantem mne překvapila, čekala jsem, nevím proč, komedii a on to je spíš hořkobolný příběh skutečné pěvkyně. Za mne 8 z 10.
Detektivky Agaty Christie jsem nikdy nečetla, ale na příběhy slečny Marpelové se dívám ráda. Snad ani ne pro to množství nebožtíků, ale kvůli anglickým reáliím, zahradám i svetříkům - pro mne 10 z 10.
Loni v létě kritiky i moje sociální bubliny adorovaly nový Top Gun, tak jsem ho ze sentimentality taky skoukla - inu Tom Cruise nám zestárl, na velkém plátně to mohla být podívaná, ale za mne 6 z 10.
Následující tři filmy musím hodnotit dohromady - James Bond, to je pro mne pohádka pro velké, a když je v hlavní roli Sean Connery, tak to jsou hnedle body navrch. Bondovky máme doma všechny a slibujeme si, že jednou, až bude dlouhý víkend se špatným počasím, uděláme si kino víkend. A Johny English, s Rowanem Atkinsonem, to je bondovka naruby se vším všudy, ta mne pobaví i popáté, na chřipku je to 10 z 10.
Spíš náhodou jsem na Netflixu narazila na film Níkdy neříkej nikdy, trošku romantiky, ale tak akorát. Děj nebudu prozrazovat.  Nenáročná podívaná, která neurazí a potěší - za mne 9 z 10.
Náročná podívaná - to je český film Bratři - loni za nás nominovaný na Oskary. Je také dostupný na Netflixu.  Byla jsem zvědavá, ale protože mám v sobě problém s tím příběhem obecně, tak jsem si film neužila a jsem si jistá, že druhou šanci mu už nedám.
Film Steve Jobs z roku 2015 běžel v televizi a překvapil mne, protože jsem čekala ten známější s Ashtonem Kutcherem, ale ten se jmenoval Jobs (2013). Tahle osobnost musela být velmi výjimečná, ale soužití s ní muselo náročné. životní příběh znám a tak mne film bavil, ale na můj vkus se tam dost často prolínaly časové linky tam a zpět. Hodnotím 8 z 10.
A koukám, že mi tady ještě jeden film chybí - Panství Dowton: Nová éra. 

Tak tohle je můj šálek kávy. Na panství přijíždějí filmaři a část rodiny odjíždí pátrat po minulosti babičky Violet na jih Francie. To je 10 z 10.

A knížky:


Katherine - je životní příběh Mekyho Žbirky očima jeho ženy. V knížce je spousta osobních vzpomínek a fotek a mne jako Mekyho fanynku potěšila.
Beatles - Česká stopa je z podobného těsta, vzpomínky na šedesátá léta (ty teda samozřejmě nepamatuju, ale zapadají do kontextu doby).
Román Štěpána Javůrka Sudetský dům jsem přečetla skoro na jeden zátah. Proplétají se v něm příběhy rodin německých i českých těsně po válce. O všem už jsme četli a slyšeli. Sama žiju v oblasti, ve které by takový Sudetský dům mohl skutečně být. Jen si tak úplně nejsem jistá, jestli chci číst i druhý a třetí díl této ságy. Příběh je temný a je strašné, co si lidi navzájem dokážou udělat.
Knížky Patrika Hartla mám ráda, ty nezarmoutí, podobně jako jejich autor. Vtipně proplétané příběhy kamarádek, najednou se objevující postavy z předešlé knihy Karel, Prvok a Šampon. Svěží čtení třeba na dovolenou, za mne 9 z 10.

A když už mne nebavilo spát, koukat nebo číst, vzala jsem si jehlice a z klubíčka, které jsem ukořistila v Kiku, kam jsem šla jen tak kouknout, jsem umontovala čepici.  Na fotografii je ještě bez liščí bambule. Je otázka, zda ji letos ještě užiju, na zahradě to pomaličku začíná i tady v horách vypadat na jaro.

Tak se opatrujte a pozor na viry, Vaše Eva, po dvou týdnech pracovní neschopnosti už zase v procesu



5 komentářů:

  1. Lezarts
    Díky za recenze. Potěšilo mě, že nejsem sama kdo má rád Bondovky. Ještě se chystám na výstavu, která končí v březnu.
    Hlavně, že už jsi v pořádku!!!

    OdpovědětVymazat
  2. Evi, chřipku měla dcera a pěkně jí to sejmulo... Hlavně, že už je dobře. Zajímavá přehlídka filmů, nedávno jsem si zopákli Bondovky s Craigem, Bratry jsem ještě neviděla...
    Měj hezké dny, Helena

    OdpovědětVymazat
  3. Letošní viry jsou pořádné bestie. Skolily spoustu lidí kolem mě)))tak hlavně že je už líp))
    Díky za kulturní tipy.
    Eva http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  4. Ta zima je v tomdle na nic... U nás ve vesnici vloni proběhlo založení spolku a máme takové ochotnické divadlo, na které se ale chodí koukat hodně lidí, takže máme úspěch, no ale v zimě se všichni skoro nikdy sejdeme, protože je pořád někdo nemocný, takže už se těšíme, až bude jaro a hezky a budeme se scházet zase všichni :-) .

    OdpovědětVymazat
  5. Děkujeme, že jste věnovali pozornost tomuto tématu a podělili se o své cenné poznatky.

    OdpovědětVymazat