středa 3. srpna 2022

Cuketový chlebíček

Dobrý den milé bloggerky a milí bloggeři! Začala sezóna cuket a přeběhl mi po monitoru příspěvek z  Delicious blog, a už jsem měla taky chuť na čokoládu. Je vlhký, měkoučký a na fotku jsem zachránila jen skrojek ;-) Asi budu péci znova.


Originál receptu najdete tady.

Já si ho sem přepíšu, protože jsem neměla úplně všechno, tak jak je v originále, tak si to hned raději zapíšu...

Na chlebíčkovou formu je v originálu potřeba:

  • 200 g hladké špaldové mouky
  • 100 g pohankové mouky
  • 150 g kokosového/třtinového cukru
  • 1 lžíce drcených lněných semínek
  • 2 lžíce prášku do pečiva bez fosfátů
  • špetka soli
  • špetka vanilkového prášku
  • 1 lžička mleté skořice
  • 1/2 lžičky mletého muškátového oříšku
  • 200 g ovesného mléka
  • 1 lžička jablečného octa
  • 85 g řepkového oleje
  • 190 g nastrouhané cukety
  • 100 g hořké čokolády

doma jsme neměli lněná semínka, takže jsem přidala lžici chia 
cukr jsem dala kokosový a je to docela dost sladké, třtinového určině musím příště dát méně
prášek do pečiva jsem dala celý od Vitany
místo vanilkového prášku kapku vanilkového výtažku od Dr. Oetker
ovesné mléko doma nemám - dala jsem bezlaktózové mléko z Alberta
a čokoládu jsem dala celý velký Orion na vaření (180g), který jsem nasekala v sekáčku spolu s cukrem...

Příště asi šetřivě uberu čokolády a přidám rozinky. Honí mne mlsná už teď, docela dlouho se držím bez laktózy a bez pšeničného lepku, takže každý podobný recept vítám s nadšením. 

Tak ať vám také chutná
Opatrujte se, Eva, které právě začíná vytoužené nicnedělání ;-)

6 komentářů:

  1. Lezarts

    Díky, hodí se na bezlepkovou dietu 👍

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pozor na lepek, špaldová mouka je pšeničná. Jen je to jiný druh pšenice. Marie

      Vymazat
    2. Lezarts
      Díky za upozornění, nahradíme Pohankou👍

      Vymazat
  2. Určitě jsem už nějaký cuketový perník pekla, tenhle vypadá přece jen zdravěji.
    Děkuji za recept a přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
  3. Hmmmm, vypadá dost dobře)))

    OdpovědětVymazat
  4. Díky za recept, bude se hodit. Cuket je stále dost a dost.
    Pěknou neděli přeji. Jitka

    OdpovědětVymazat