pátek 9. října 2020

Happy Birthday, John!

Dneska by se dožil 80tých narozenin John  Lennon. Vlastně jsem nikdy moc nepřemýšlela nad tím, že byl jen o čtyři roky mladší než moje maminka... 


The Beatles, to je moje srdcová kapela. Poprvé  jsem je viděla náhodou - bylo mi asi deset a šly jsme s Jaruškou od vedle do kina na dětský film Terezu bych kvůli žádné holce neopustil. Ale byla změna programu a místo šimpanze se na plátně objevily kreslené postavičky a žlutá ponorka. Nebyl internet, neměli jsme Google, ale nakonec jsem se dozvěděla, že to byli Beatles a už jsem byla chycená. Díky liberecké vědecké knihovně jsem  se dostala jak ke knížce Jiřího Černého Poplach kolem Beatles, tak k souboru textů Beatles v písních a obrazech. A začala jsem se učit anglicky, opisovat texty, poslouchat... sháněly se desky, plakáty. Nasyslila jsem si kde, co - knihy, desky,  CD, DVD, dokonce mám i látku s motivy Žluté ponorky i lego. A jednou, snad, bude i quilt na tohle téma - ten si ještě dlužím.

Album  Imagine mi můj táta koupil někdy v roce 1980 na inzerát v časopise Melodie, potajmu, k narozeninám - celý komplet CD Johna Lennona sousedí s kompletní diskografií československého Beatla ;.) a celé to hlídá "fab-four" z lega u  zaparkované ponorky, to jsou moje poklady

Odešel brzo,  jen ve čtyřiceti a myslím, že nám měl ještě mnoho co říci. 


John jako "švadlen" , to  jsem nevěděla do letošního jara, kdy se fotka nějak objevila v souvislosti s příspěvky o šití roušek


Opatrujte se, Vaše beatlesovská fanynka, Eva, dnes si prozpěvující s Johnem všemu na vzdory

P.S. Nabízím jednu písničku, jakoby pro psanou pro dnešní dne Isolation






3 komentáře:

  1. Taky jsem na něho vzpomínala. Měla jsem jejich éru moc ráda a jeho desky byly u nás dost obehrané)))
    Dnešní čísla jsou hrozná !!!!!ach jo. Takže poklidný víkend bez těch černých zpráv.

    OdpovědětVymazat
  2. Děkuji za hezkou vzpomínku. Imagine je geniální deska!
    Evi, přeji hezkou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
  3. Včera jsme koukali na Artu na Imagine. Má pro mne zvláštní kouzlo. Krátce po seznámení s manželem jsme na Staromáku poslouchali pouliční muzikanty. Imagine manžel s nimi manžel celé odzpíval a mně bylo jasné, že jedině ON bude to pravé ořechové :-) Díky Johne.
    Krásné odpoledne. Jitka

    OdpovědětVymazat