neděle 12. dubna 2020

Velikonoční díl divného filmu

Krásné, požehnané Velikonoční svátky milé  bloggerky a milí  blogeři!

Mnohokrát jsem slyšela, že lidé Velikonoce neslaví, že je nemají rádi. Kdysi dávno pro mne byly prodlouženým víkendem s prapodivnou tradicí mrskacího pondělí, které jsem  musela strpět. Jako holka jsem je neměla ráda, nejdřív se hodně smýčilo a  pak v pondělí dorazily tlupy dětí, protože maminka pracovala jako učitelka, sem tam nějaký hodně orumovaný koledník a my seděli doma a ještě se z toho měli radovat...

Pak, když už jsem měla svoji rodinu, jsme postupně začali budovat rodinné rituály a zrovna Velikonoce s nimi šly moc pěkně dohromady. A tak je spousta věcí s těmito svátky spojená, letos jsem musela z  něčeho slevit, ale přesto jsou to Velikonoce. A budeme si je všichni  pamatovat dlouho. Schválně, kolikery si vybavíte? Já tak všeho všudy troje, možná čtvery...Tomíkova první koleda, kdy u tety Maruny vybral nejen vejce ale i vzorky šamponu a krému, svátky jara, kdy  napadl sníh...Jen jednou jsme nebyli pohromadě jako rodina, to když jsem byla na měsíc v Hong Kongu - pobíhající plyšoví zajíci mezi mrakodrapy, asiaté v rouškách a měření teploty na letišti. A taky veliká starost o to, co se děje doma - syn s manželem měli velkou havárii a já se  o ní tenkrát dozvídala jen z sms zpráv. A letos taky nejsme pohromadě, syn raději zůstává v Praze a tak jsem to vajíčko, které jíme na Boží hod dohromady, abychom se ve světě neztratili, dala do mrazáku.

A jak si budeme pamatovat letošní covidonoce?
Venku  bylo krásně, rozkvetly fialky, tulipány  i hyacinty.
Vyzdobili jsem si před vchodem i okno do zahrady:


Pár dekorací i po bytě, ale jen trošku, aby  nebylo moc uklízení.... a taky nemám umytá  okna, vyprané záclony a převlečené postele. Chodila jsem před svátky normálně do práce a šetřím energii, abych zbytečně neoslabila tělo
 

K velikonočním rituálům naší rodiny určitě patří jídlo ;-), ať už Jidáše a zelená (letos brokolicová) polévka na Zelený čtvrtek, půst na Velký pátek, nádivka na Bílou sobotu a jehněčí na Boží hod

Jehněčí nepeču na česneku, ale na rozmarýnu a tymiánu, s trouškou medu a citronem

Novým receptem letošních svátků je roláda na způsob mrkvového dortu podle Apetitu

 

Těsto: 3 vejce ušlehat s 14 dkg cukru krupice a dvěmi lížícemi slunečnicového oleje do pěny.
Smíchat 10 dkg hladké mouky, špetku soli, lžičku prášku do pečiva, 1/4  lžičky mletého hřebíčku a kardamomu a 1 lžičku skořice. Mouku vmíchat do ušlehané pěny a přidat dvě najemno nastrouhané mrkve.
Plát upéci na papíru, asi 15 minut.
Krém byl trochu improvizací proti originálnímu receptu - dala jsem jednu lučinu a jedn ricotu (marcapone by bylo lepší)   cukr, citronovou kůru a šťávu




K velikonočním tradicím už také dlouho pro mne patří poslech Jesus Christ Superstar, letos jsem si ho pustila k šití roušek, několikrát dokola. A protože ne youtube byl na 48 hodin uvolněný záznam představení z Brodway, tak jsme si ho moc užili na Bílou sobotu. Záznam z roku 2012, Mel C ze Spice girls jako  Máří Magdalena, zpěváka Jidáše a JC neznám, ale výkon to byl skvělý.
Babičko, neboj, pamatuju si, že jsi říkávala že na Boží hod nemám šít, došiju je v pondělí
A co si budu nejvíc pamatovat z těchto Velikonoc? Pohled na opuštěné náměstí  ve Vatikánu, mimořádné požehnání  Urbi et Orbi v deštěm smáčeném Římě, liduprázdná bazilika sv. Petra  a vřelá papežova slova dávající naději při pravidelném velikonočním požehnání městu a světu. Ve stejnou chvíli promlouval i z obrazovky státní televize náš vrchní  velitel, ale vzhledem k tradici, dostal přednost František


a strašné obrázky z New Yorku
aktuální čísla jsou:
 
5952 nakažených v ČR, 138 mrtvých, 177 případů v Libereckém kraji.
 
A jaké budou vaše letošní velikonoční vzpomínky?
Opatrujte se i v tomhle divném čase, Vaše Eva

4 komentáře:

  1. Evi, když čtu tvůj příspěvek, myslím, že si měla i horší Velikonoce, než ty letošní!
    Navařila si a napekla spoustu dobrot, Jesus Christ Superstar jsme si taky užili...
    Měj hezké pondělí, Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Moje vzpomínky na letošní velikonoce budou na neumytá okna, nenapečeno a navíc bloklá krční páteř, protože jsem to přehnala se zahradními pracemi. V sobotu jsem se dívala na Nabucco. Krásné velikonoce.

    OdpovědětVymazat
  3. I když jsou ty letošní Velikonoce jiné, dají se užít i tak, třeba právě v tom, že jsou jiné.
    Pěkný zbytek svátků a už jen dobré zprávy.
    Jitka

    OdpovědětVymazat
  4. Velikonoce neprožívám, ale jedna vzpomínka na dětství se mi vybavila.Jablonec, babička, hledání vajíček po zahradě se sestřenicema, strejda Olda a spol. s čerstvě upletenýma, pomlázkama a náš úprk z okna kuchyně na střechu přístavku. Samozřejmě nás děda nepochválil

    OdpovědětVymazat