pondělí 18. června 2018

Santiniho Chlumec

Hezké pondělí milé bloggerky a milí bloggeři, už je to víc než měsíc, ale já se s vámi ještě nepodělila o dalšího Santiniho stavbu! Druhou květnovou sobotu jsme si udělali malý výlet.

Vlastní fotku mám jen tuhle jedinou z mobilu, další jsem si drze vypůjčila z webových stránek zámku a na stránce santini.cz
Zámek v Chlumci nad Cidlinou se jmenuje Karlova Koruna, na počest návštěvy cisaře Karla VI, který jej navštívil krátce po dokončení roku 1723. Je to další mimořádná, vzdušná, barokní stavba s přísně matematickou logikou půdorysu, jak už to tak u Jana Aichla Santiniho bývá.

půdorys zámku mne fascinuje




Zámek od roku 1992 patří zase rodu původních stavitelů Kinských, v parku pokřikují pávi a hraje příjemná barokní hudba (já teda poznala jen Vivaldiho a Bacha, až je mi hanba), na nádvoří je i příjemné místo, kde si lze dát kávu.

Ovšem pravý důvod našeho východočeského putování byl jiný - Klubová výstava Klubu tibetské dogy. Konala se kousíček od Chlumce v areálu penzionu Alwin v Lišicích - penzion byl velmi milým překvapením a moc by se mi líbilo tam pár dnů strávit, více zde: stránky penzionu .

Terasa - foto ze stránek penzionu, v mé vzpomínce je tam okolo stolů plno a k tomu pod nohama spousta tibetských dog
Chlupáčů bylo v areálu plno, s některými chovateli se už trošku známe a hlavně tam byla chovná stanice naší Sáry a tak jsme se dosyta poňuchňali a upevnili v tom, že ještě jednu tibetskou holku určitě vychováme. Ale štěňata jsou většinou  až okolo Vánoc, tak zatím se můžeme jen těšit, že to vyjde. Do té doby ještě určitě na nějakou psí výstavu vyjedeme.

tady se prezentují mladí psi (a jejich páníci)



Ty psí výstavy jsou pro mne zvláštním divadlem - trochu to připomíná soutěž "Miss" - poměřují se parametry, které jsou mi záhadou, ale podívání je to pěkné. Tady byl i sympatický americký rozhodčí, který hodně chválil. Ale zažili jsme už i výstavy, kde to tak milé nebylo.
 
Mějte se krásně, Vaše Eva od chlumeckého zámku, co je za lesy....
 

1 komentář:

  1. Santini byl genius, zámek v Chlumci mám moc ráda!
    Evi,měj hezký den. Helena

    OdpovědětVymazat