pátek 25. května 2018

Láska z pasáže

Dobrý den, milí bloggeři a milé bloggerky! Nebudu tady psát o filmu z roku 1985 (páni, fakt 33let?) ale o místech, která mám na Praze extra ráda. Vzpomínám na prázdninové výlety s tátou, který mne bral na všechna tahle místa. Časem jsem je objevovala už sama, jsou to krásné, vzdušné prostory, umožní vám projít mimo turisty ucpaný chodník a ještě se potěšíte architekturou. Tady jich je pár, jak jsem je za poslední měsíc proběhla:
Pasáž České národní banky mezi ulicí Na Příkopech a Senovážným náměstím má zajímavé výlohy se současným designem:

Pasáž Světozor mezi Vodičkovou ulicí s východem do Františkánské zahrady nebo okolo bývalého kina Alfa pasáží v paláci U Stýblů na Václavák, stále v ní je zmrzlinárna, kam jsme chodili po zkouškách na pohár Světozor
 
Když je krásně, tak se dá v zahradě chvíli posedět a pokochat nezvyklými výhledy, je to k neuvěření, že jste jen pár metrů od rušného Václavského náměstí

 
 Nejznámější je asi pasáž Lucerna, ten kůň od Davida Černého mne pořád baví, stejně jako celá rozhlehlá pasáž s mnoha vyústěními


  a jeden z mnoha východů z paláce Lucerna


a nesmím zapomenout na Palác Koruna a jeho pasáž


 

Tyhle, dnes už stoleté prostory, mne prostě fascinují. Nové nákupní "mally" jsou všechny stejné... zdalipak je někdo po sto letech ocení?
Opatrujte se, Vaše Eva s láskou k pasážím

2 komentáře:

  1. Je tady u nás fakt krásně :)))
    Taky se radéji dívám nahoru než do výloh.
    Krásný víkend. Eva

    OdpovědětVymazat
  2. Já jsem Pražák a pasážemi moc nechodím - občas Lucernou ... Ostatně já vůbec centrem chodím málo - resp. obvykle jen po "vyšlapaných" cestách do práce a z práce. Takže jsem se na tvé fotky koukla docela ráda :-)
    Hezký víkend

    OdpovědětVymazat