pondělí 21. května 2018

Brownies s fazolemi

Dobrý den milí bloggeři a milé bloggerky! Užili jste si hezky víkend? Já ano, sobotu jsem měla od rána v anglickém duchu, hned po ráno anglickou snídani, po obědě anglickou svatbu a po večeři anglické pivo! Príma den... a v anglickém duchu je vlastně i můj dnešní recept. I když prvotní impuls není z Anglie ale z libereckých Tatrhů, kde jsem potkala Dvě holky s buchtou, ochutnala a byla ztracená.... Ptala jsem se po receptu, a řekly mi, že mám na internetu vyhledat veganské brownies nebo brownies z fazolí. No zkuste to, vypadne na vás celý dlouhý seznam receptů. Měla jsem jeden vybraný, a když jsem začala na linku rovnat suroviny, zrovna doma nebyl jediný banán, tak jsem zaimprovizovala a namočila pár datlí...




l plechovka červených fazolí (bez příchuti, bez kečupu) - pořádně propláchnout tekoucí vodou v sítu
1 banán (nebo 15 namočených datlí v horké vodě)
3 vejce
3 lžíce kakaa
dvě lžíce javorového sirupu - nebo cukr či jiné sladidlo
dvě lžíce hladké mouky (dala jsem pohankovou a kokosovou)
1 prášek do pečiva
a příště přidám ještě špetku chilli

všechno promixovat tyčovým mixérem, do vysypané formy a péci na 180 stupňů asi 15 minut

pak ještě navršit topping
Měla jsem doma ještě sklenici slaného karamelu od Vánoc, tak jsem opražila nesolené arašídy na pánvi a přidala dvě poctivé lžíce karamelu, tuhle hmotu jsem dala na už skoro upečený koláč a pekla dalších asi 10 minut
Karamel vyrábím podle tohoto receptu .

Tak jestli to zkusíte, dobrou chuť!
A opatrujte se, Vaše Eva, teď ještě trochu závidějící anglánům to svatební nadšení ;-)



4 komentáře:

  1. Svatba byla úžasná a ty máš pro nás super recept.
    Asi vyzkouším.
    Hezké dny přeji. Eva

    OdpovědětVymazat
  2. Evi, i já si svatbu užila a teď bych ochutnala tohle brownies. Díky za recept.
    Měj hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
  3. Vyzkoušet brownies z fazolí už se chystám dlouho a pořád k tomu ještě nedošlo... Ten tvůj kousek vypadá moc hezky, ale zkusím pohledat jiný recept na toping (já karamel nerada;-)

    OdpovědětVymazat
  4. už mám chuť, jak bude čas, jdu do toho

    OdpovědětVymazat