pondělí 28. března 2016

Velikonoční ohlédnutí

Hezký pondělní velikonoční večer, milí bloggeří a milé bloggerky! Od čtvrtka do pondělí jsme si užívali velikonoční čas, a když tak probírám to málo fotek, co jsme udělali, vypadá to na jídelní orgie... tedy  ne tak docela....
Strávili jsme hezký čas pohromadě, připomenuli si velikonoční příběh včetně sobotního Jesus Christ Superstar na ČT Art.

 Na Zelený  čtvrtek se mají  jíst jidášky a tak ve středu navečer  můj muž upekl plný  plech, měli jsme je  s medem. Recept máme loupákový z  pradobroty.cz . A aby bylo také něco zeleného, uvařila jsem špenátovou  polévku, foto  chybí, jak rychle zmizela.

V  pátek po ránu jsme vyrazili do města na tradiční trhy. Trošičku  mrholilo, ale to nám nezabránilo ochutnat nějaké dobroty. Trhy se letos docela vyvedly. Měla jsem obavy, že když je v pátek svátek, že bude málo lidí, ale bylo to  naopak.




 V sobotu jsem strávila hodně času u plotny. Tradičně mrkvový dort, beránka a slepičku z těsta s vaječným koňakem.

Vyzkoušeli jsme tradiční anglické velikonoční pečivo -  hot cross bun. Je to takový mazanec okořeněný skořicí, hřebíčkem a novým kořením.

A tohle jsou nazelenalé máslové sušenky, zelené jsou díky matcha čaji.

V sobotu míváme k obědu tradičně nádivku, já ji stihla vyfotit až po obědě. Letos jsme v ní poprvé měli čerstvé kopřivy, než jsem je  tam zamíchala, tak jsem si ruce  pořádně popálila. Takže budu zdravá!

V neděli a v pondělí míváme beránka, tohle je dnešní, pondělní roláda, včera jsme měli kolínka. Jehněčí máme rádi, připravuju ho bez česneku, na rozmarýnu a dalších bylinkách, v roládě je kozí sýr a rukola.

Dřív jsem měla velikonoce spojené jen s  pondělní pomlázkou  a  barvením kraslic, a taky s uklízením. Jsem ráda, že se postupem času v naší rodině proměnily v čas pohody, s tradičními pokrmy a troškou výzdoby. S tou jsem to tedy moc nepřeháněla, většina zajíců a slepic  zůstala v krabici, ale máme tady doma živé modřence, narcisy, tulipány a rozkvetlý zlatý  déšť. A taky jsme měli letošní první kávu na  zahradě, takže jaro  je už  opravdu  tady! Hurá....
Doufám, že  i  vy jste si prodloužený víkend užili po svém. Přeju Vám hezký krátký týden,
Vaše velikonoční Eva

2 komentáře:

  1. Ahoj velikonoční Evi, krásně jste si to užili. Přeji hezké jaro:-)E.

    OdpovědětVymazat
  2. Evi, koukám, že všechno bylo tak, jak má být. JCHS jsem si taky moc užili, i když snad po sté...
    Pa, Helena

    OdpovědětVymazat