pondělí 19. dubna 2021

Rafaelo

 Dobrý den, milé bloggerky a milí bloggeři!

Je tu duben a s ním začíná sezóna narozeninových dortů! Vyzkoušela jsem nový krém do starého piškotu a protože chutnalo, zapíšu recept i sem:

Oslavencovo přání bylo káva a kokos 


Piškot - do formy 24 cm průměr

6 vajec

24 dkg polohrubé mouky

24 dkg cukru, krupice

6 lžic horké vody (dala jsem horkou kávu)

Žloutky vymíchat s cukrem do pěny, postupně zašlehat horkou tekutinu, pak zvolna zamíchat sníh z bílků a mouku. Péci ve vymazané a vysypané formě asi 25 minut 180 stupňů.

Krém:

Ve vodní lázni rozpustit tabulku bílé čokolády. Jakmile povolí, vyndat misku z vodní lázně a vmíchat 200 g marscapone, pak tuhou část z plechovky kokosového mléka. Vyšlehat šlehačku se ztužovačem a smíchat s marcaponovou hmotou, přidala jsem trochu kokosu.

Modré zdobení je od Dr. Oetkera 

Zbytek kokosového mléka, vlastně kokosovou vodu, jsme druhý den přidali k banánu a mandarince a vyrobili ranní smoothie.

Krém by se dal použít i na skleničkové dezerty, myslím, že ho budeme mít častěji.

Opatrujte se

Vaše Eva, s pusou od kokosu

1 komentář:

  1. Evi, o kokosovém dortu jsem uvažovala pro mamku, mám kokos ráda. Nakonec to bylo jinak, ale ona příležitost ještě bude.
    Děkuji za inspiraci a přeji hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat