středa 13. května 2020

Košilový příběh

Milá Alenko, všechno nejlepší k Tvým významným narozeninám. Protože stále musíme dodržovat ten zpropadený sociální odstup, používám tenhle prostor k tomu, abych Ti popřála hodně zdraví, štěstí, spokojenosti a všechno pěkné, co by sis sama přála. Hned jak to bude možné, tak Tě poobjímáme... Tenhle blogový příspěvek je vysvětlením toho, co máš zabalené v krabici
Oči a milý úsměv ti zůstal i po 64 letech ;-) Starší fotku, kde bys byla jako miminko jsem neobjevila


Milá oslavenkyně, milé bloggerky a milí blogeři, pojďme na ten košilový (ne košilatý) příběh:
Mívali jsme spoustu tet a strýčků, jak by ne, když naše maminky byly ze sedmi dětí. Často myslívám na babičku Emilku, jak to všechno mohla zvládnout.
Jak šel čas, zůstávají vzpomínky. A když jsem vymýšlela dárek pro Alenku, napadlo mne, že mi před časem přivezla košile po svém tátovi. Strejda Olda, jak jsem mu říkala, měl moc rád zahradu. Nejdřív obhospodařoval babiččinu a později jezdil až skoro do svých posledních dnů k Turnovu. A pěstoval jahody.
Deka, kterou jsem ušila se jmenuje Oldova jahodová pole (reminiscence s písničkou Beatles Strawberry field forever není čistě náhodná). Vzor je z knížky Bonnie Hunter, která dvě své knížky právě věnovala quiltům z košil - její verze je zeleno červená a jmenuje se Apple sauce.

A tak jsem v době koronavirové na naší zahradě rozstříhala strejdovy košile, přidala jsem k nim také košili mého muže, kterou měl na sobě, když jsme se prvně potkali a také košili mého syna, kterého jsi Alenko chodila koupávat, když nás pustili před třiceti lety z porodnice....

Začala jsem šít a rovnat čtverce vedle sebe


začátkem května už jsem čtverce rovnala na improvizovaném design wall v ložnici


Zespodu je myšatá a signovka nesmí chybět 

Myšlenka, že se Olda vrátí na zahradu k jahodovým polím, mne těšila na duši. Deka je sešitá za pomoci poctivých starých nití po tetě Maruně, tetě švadlence, Oldově ženě. Ájo, představuju si, že si na zahrádce sedneš, zachumláš se do deky a budeš odpočívat a třeba číst, nebo jen tak přehlížet lány ;-)
Tak všechno nejlepší, hezké narozeniny!
Tvoje sestřenice Eva - a taky Vladimír, Tomáš, Eva st. a Reshmi ;-)


5 komentářů:

  1. Evi je to krásný nápad a deka je prostě kouzelná. Vzalo mě to u srdíčka. Jsi strašně sikovna.Pozdrav chlupatemu miminku ��

    OdpovědětVymazat
  2. Hluboce smekám Evo. Nejenom úžasný nápad, nádherné ztvárnění ušité s tolika vzpomínkami, ale i krásná slova. To je opravdu dárek nad dárky! Jsi moc šikovná a nápaditá, obdivuji.
    Ála

    OdpovědětVymazat
  3. Deka je úžasná. Ty jsi úžasná, krásná práce. J.

    OdpovědětVymazat
  4. Úplně vidím i cítím tu jahodovou zahradu,snad i toho strejdu si umím představit.Super nápad,krásný dárek.
    Posílám pozdrav
    db

    OdpovědětVymazat