neděle 28. srpna 2016

Švestkový obrácený

koláč na tento víkend. Hezký dobrý nedělní večer, milí bloggeři a milé  bloggerky! Dostali  jsme pár blumek a švestek a měli jsme chuť na něco  pečeného. Obyčejný kynutý  švestkový s drobenkou jsem pekla letos  už dvakrát a tak jsem hledala něco jiného. A našla jsem variaci na francouzský tarte tartin, tedy obrácený koláč, na "pěkně vypečeném blogu".
Recept sem pro jistotu přepíšu, abych ho příště nemusela hledat, protože příště bude už brzo....
 
Karamel:
voda 80 ml
třtinový cukr 180 g
Těsto:
hladká mouka 160g
máslo, pokojové teploty 120 g + kus na vymazání
cukr krupice 150 g
zakysaná smetana 2 vrchovaté lžíce
vejce, pokojové teploty 2 ks
vanilkové aroma 1/2 lžičky
citronová kůra z 1/2 citronu + pár kapek šťávy
prášek do pečiva 1/2 lžičky
špetka soli
švestky, rozpůlené 350 g
máta na ozdobu

Do menšího hrnce dejte cukr společně s vodou a nechte na středním plameni rozpustit. Pozor! Nemíchat! Psali, že to trvá několik minut, ale svářela jsem to  na karamel docela dlouho....
Mezitím vymažte formu (20 cm průměr s odnímatelným dnem, já použila silikonovou bez odnímatelného dna) máslem, poklaďte do ní švestky řeznou stranou dolů a zalijte připraveným karamelem.
 
Horkovzdušnou troubu předehřejte na 170 stupňů. Pekla jsem v elektrické troubě na 180. Máslo vyšlehejte společně s cukrem do nadýchané pěny a do ní zašlehejte vejce - jedno po druhém.
Přidejte smetanu, aroma, kůru a šťávu. Mouku smíchejte s kypřicím práškem a solí. Postupně ručně zapracujte do máslové směsi.

Těsto rovnoměrně rozprostřete na švestky a pečte 40 minut. Po upečení nechte ve formě trochu vystydnout, poté položte na talíř a i s formou překlopte. Uvolněte odnímatelnou část a odstraňte spodní část formy. Ještě teplý, vyklopený, jsem pokladla lístečky máty. A tady je, voila:

Krásné teplé počasí a víkend na zahradě jsme si báječně užili, a to jsme ten víkend ještě měli nastavený dovolenkovým pátkem....

 
Tak hezký start do pracovního týdne a opatrujte se, Vaše víkendem nadšená  Eva

3 komentáře:

  1. Už se mi tu sbíhají sliny, ale mám úplně jiné předsevzetí :)))

    OdpovědětVymazat
  2. Mňam.. Tak ten vypadá krásně :) Určitě ho někdy zkusím!

    Nela Agáta z blogu Růžová rtěnka

    OdpovědětVymazat
  3. Evi, vypadá moc dobře. Já včera pekla taky obrácený. ale jablečný, trochu jiný recept.
    Měj hezké odpoledne, Helena

    OdpovědětVymazat